logo F1online.skF1online.sk

Russell cítil šancu na zisk pole position: Za všetko môžu pneumatiky

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala24. 8. 2024

Mercedesu sa postupne darí nachádzať desatiny sekundy k dobru, ale stále ho trápi jeden a ten istý problém. Správne si pripraviť pneumatiky je akýmsi hlavolamom, ktorý inžinieri ešte celkom nerozlúskli. George Russell po kvalifikácii ukazoval prstom práve na čierne zlato Formuly 1.

Po druhej časti si Russell mädlil ruky, že by mohol zaútočiť aj na Landa Norrisa. Nakoniec naňho stratil priepastných šesť desatín sekundy. Na jednej strane Norris v poslednej časti poriadne zabral a ušiel všetkým súperom, no na druhej strane si za to môže aj samotný Mercedes.

“V Q2 som mal pocit, že som zajazdil spolovice slušné kolo a mal som rovnakú rýchlosť ako McLaren. Do tretej časti kvalifikácie som tak vstupoval mysliac si, že mám šancu na zisk pole position,” priznal George Russell, ktorý bude v nedeľu štartovať zo štvrtej priečky. “Potom sa však tá rýchlosť vyparila.”

V Q1 a Q2 Mercedes doplácal na to, že v prvom sektore nemal dostatočne zohriate gumy. Zdá sa, že v závere sa to teda pokúsil spraviť inak. Russell v úvodnom sektore skutočne zajazdil konkurencieschopný čas, ale keď v priebehu kola niekde pridáte, inde trochu stratíte.

“Nemyslím si, že by za to mohlo auto,” zamyslel sa Russell nad tým, prečo mu ušla nielen pole position, ale aj tretia priečka. “Za všetko môžu pneumatiky. Mal som rozbehnuté veľmi dobré kolo a bol som na Landovej úrovni. Myslím, že aj sám na seba som získaval dve a pol desatiny.”

“Pneumatiky sa prehriali a ja som v druhej polovici kola stratil viac výkonu, než som čakal,” povzdychol si. “Nerobí mi to však veľké starosti. Myslím si, že mať na štarte štvrté miesto je stále veľmi dobré. Myslím si, že budeme bližšie.”

Rodák z King’s Lynn prezradil aj to, že drobný rozdiel v teplotách pneumatík môže spôsobiť značný rozdiel v dosahovaných časoch. “Svoje kolo chcete začať s čo najchladnejšími pneumatikami, no ak ste o jeden stupeň pod limitom, tak stratíte približne polovicu sekundy. Ak ste o stupeň nad limitom, tak strácate desatiny. Snažíte sa teda nájsť ten zlatý stred, ako keby ste sa približovali k hrane útesu. Ak to prešvihnete o jeden krok, zrútite sa z neho. Toto je výzva, ktorej čelia všetci.”

V pretekoch už jazdci takéto problémy neriešia, keďže sa snažia udržiavať teploty na optimálnych hodnotách v celom stinte. Mercedes sa síce nepasuje do roly favorita, ale za istých okolností by vraj mohol miešať kartami.

“Očakávam bitku s McLarenmi. Na posledných pár pretekoch boli najrýchlejší, takže reálne sme nejakú polovicu desatiny alebo desatinu za McLarenom a Red Bullom. Ak však trafíte správnu stratégiu a máte dobrý štart, všetko sa to môže rýchlo zmeniť,” odkázal.

Súvisiace články

Diskusia