logo F1online.skF1online.sk

V lete sme rokovali s Verstappenom, pochválil sa Wolff. Opäť si môžu sadnúť v roku 2025

Max Verstappen, Helmut Marko a Raymond Vermeulen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 8. 2024

Ako dokonalo zahnať ospalý návrat do práce po letnej prestávke? Dokonalý príklad nám poskytol Toto Wolff, ktorý sa v piatok v Zandvoorte najprv trochu preriekol a priznal, že Andrea Kimi Antonelli sa stane pilotom Mercedesu v roku 2025 (niežeby táto informácia niekoho prekvapila) a tiež sa dopustil nemalej provokácie smerom k Red Bullu, keď povedal, že uzavrel nakoniec neúspešné rokovania s Maxom Verstappenom o prestupe na rok 2025.

Budúcoročnú jazdeckú zostavu Mercedesu vytvoria George Russell a Andrea Kimi Antonelli, to je v tejto chvíli v podstate isté. Pokiaľ ide o rok 2026, všetko pravdepodobne zostáva otvorené. Podľa Tota Wolffa bolo možné, aby holandský šampión prestúpil do Mercedesu a stal sa tímovým kolegom Georgea Russella už v budúcom roku, ale táto možnosť sa napokon neuskutočnila.

Rakúšan sa pokúšal využiť zemetrasenie v Red Bulle a prípadný odchod Helmuta Marka. Ten však vedenie výrobcu energetických nápojov zažehnalo a s ním pravdepodobne aj možný prestup Verstappena, ktorý v roku 2025 zostane pilotom Red Bullu. Nech to už bolo akokoľvek, Wolff v Holandsku tvrdil, že rokovania prebehli, ale neviedli k úspešnému koncu.

„V priebehu celého roka som si myslel, že existuje okno, alebo možnosť, na prestup. Šanca nebola nulová,“ vyhlásil rodák z Viedne. „Pôda v Red Bulle je naďalej dosť nestabilná a dôvodom nie je len výkonnosť monopostu, ale tiež medziľudské vzťahy, o ktorých všetci vedia.“

„Mimochodom, s Josom celý život veľmi dobre vychádzam. Dôvodom možno je, že sme si trochu podobní a preto som si myslel, že dvere nikdy nie sú úplne zatvorené. Aká bola pravdepodobnosť? Možno jedna k desiatim alebo jedna k deviatim,“ uvažuje šéf Mercedesu.

„Nechcel som sa toho vzdať, ale nakoniec sme v lete spoločne dospeli k záveru, že by sme nemali čakať, či sa niečo udeje smerom k roku 2025. Budeme pokračovať v práci – Max v Red Bulle a my tu v Mercedese – a prijmeme vlastné rozhodnutie o jazdeckej zostave. Spoločne sme sa na tom tak nejak zhodli,“ vysvetlil Wolff.

Čo však s rokom 2026? Práve k novej generácii monopostov smerovalo niekoľko špekulácií vzhľadom na veľmi neistú budúcnosť spoločného projektu Fordu a Red Bull Powertrains. Pri diskusii o sezóne 2026 Toto najprv vyjadril nádej, že nové jazdecké zloženie zostane nezmenené do ďalších rokov, ale zároveň si nechal otvorené dvere do ďalších diskusií s Verstappenovcami.

„Na Maxovi, Josovi a Raymondovi Vermeulenovi mám rád, že spolu môžeme hovoriť na rovinu. Nemusíme na seba tlačiť. Pohybujeme sa tu už príliš dlho,“ povedal Wolff. „Jazdeckú zostavu na budúci rok sme už schválili a do tej smeruje naše maximálne úsilie.“

„Dúfam, že rovnaká zostava nám vydrží aj na roky 2026 a nasledujúce. To však neznamená, že Maxovi zatvárame dvere na sezónu 2026 alebo niektorú ďalšiu. Rovnako ako on, aj my si chceme nechať otvorené možnosti. Na našich rozhovoroch sa mi páčilo práve to, že sme nič neskrývali,“ povedal Wolff.

Ten si celkom jednoznačne nechal otvorené „zadné vrátka“ a aj keď by si chcel nechať Russella s Antonellim dlhodobo, jednoznačne vyslal Verstappenovi a spol. pozvánku k rokovaciemu stolu aj v roku 2025. „Z nejakého dôvodu mám pocit, že naše cesty sa beztak skrížia, ale neviem, kedy by k tomu mohlo dôjsť. Či už to bude v roku 2026, alebo o tri roky neskôr, to ešte neviem,“ dodal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia