logo F1online.skF1online.sk

V McLarene nastavili auto na preteky: Vedeli sme, že v kvalifikácii za to zaplatíme

Andrea Stella
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 7. 2024

Viac, či menej prítlaku do Spa? Toto je každoročný bolehlav tímov na belgickej trati a dvojnásobne to platí, keď meteorológovia hlásia počasie ako tento víkend. Väčšina tímov zvolila rýchlosť na rovinke a skompromitovala svoje šance nielen v technickom prostrednom sektore, ale aj v mokrej kvalifikácii. Patril k nim aj McLaren a preto šéf tímu Andrea Stella nepanikári ani po menej lichotivom sobotnom výsledku.

McLaren si zvolil rýchlosť na rovinkách, čo v Spa býva preferovaná voľba. Naopak, Red Bull nasadil obom pilotom väčšie zadné krídla. Aj keď to znie paradoxne, Maxovi Verstappenovi to v nedeľu môže pomôcť pri postupe vpred. V technickom druhom sektore sa totiž dokáže priblížiť a pripraviť si útok na rovinku Kemmel. Nevýhodu slabšej rýchlosti na rovinkách môže eliminovať výhoda DRS.

Problém môže nastať, keď sa pred Verstappenom sformuje neslávny DRS-vláčik. Ten môže Red Bullu s veľkým zadným krídlom poriadne skomplikovať život. V mokrej kvalifikácii však jemu i Pérezovi veľmi pomohlo. Na vode chcete prítlak a Max z tejto výhody ťažil. Naopak, súperi väčšinou zvolili menej prítlaku a väčšiu rýchlosť na rovinkách.

„Nechceli sme skompromitovať naše nastavenie, pretože sme vedeli, že v nedeľu budeme potrebovať maximálnu rýchlosť,“ povedal pre televíziu Sky šéf McLarenu Andrea Stella. „Boli sme pripravení, že v kvalifikácii za to trochu zaplatíme, ale chceli sme čo najlepšie auto na nedeľu do suchých podmienok.“

„Momentálne každá predpoveď počasia hovorí o suchých pretekoch. Chceli sme sa preto uistiť, že nepostavíme auto, vďaka ktorému budeme v sobotu za hrdinov, ale nedokážeme z neho ťažiť v nedeľu,“ vysvetlil taliansky inžinier.

Nezabúdajme, že Spa nie je Maďarsko. Na tejto trati sa dá predbiehať a McLaren sa v piatok ukázal ako najsolídnejší balík. Kvalifikačný výsledok možno nie je ohromujúci, ale ktovie, ako to bude vyzerať v pretekoch po takých piatich či desiatich kolách – alebo ešte dôležitejšie po štyridsiatich štyroch kolách.

„Na žiadnej trati sa nepredbieha ľahšie ako v Spa. Pretekom bude dominovať správanie pneumatík, takže si nemyslím, že pozícia na štarte zohrá podstatný faktor. Dôležitý je výsledok v cieli, manažovanie pneumatík a potenciál auta na rovinkách. Spojenie týchto faktorov nám môže priniesť dobrú nedeľu,“ povedal Stella.

Súvisiace články

Diskusia