Sainz: Prišli sme o tri mesiace ziskov vo veternom tuneli
Zakaždým, keď sa Ferrari konečne dostane na správnu cestu, sa mu podarí nájsť dieru v zvodidlách, ktorou zbehne do priekopy. Tento rok tou dierou nie sú len stratégie, ale opäť aj sezónny vývoj. Carlos Sainz si po pretekoch povzdychol, že jeho tím prišiel o tri mesiace potenciálnych ziskov.
Španielove obavy zo simulátora sa naplnili. Pred víkendom svojmu tímu radil, aby sa rovno vrátil k starému autu. V piatok sa preto Ferrari rozhodlo porovnať špecifikáciu z Imoly a zo Španielska. Nakoniec sa všetci vrátane Charlesa Leclerca zhodli na tom, že lepšie bude jazdiť so starším a menej výkonným, ale na druhej strane stabilnejším autom.
Formula 1 na poskakovanie už možno trochu zabudla, ale fyzika je neúprosná. “V podstate máme auto z Imoly. Od Imoly však všetci vylepšili svoje monoposty a pravdepodobne im pridali niekoľko desatín, zatiaľ čo my sme sa museli vrátiť,” priblížil nie veľmi radostnú situáciu vo Ferrari Carlos Sainz. “Stratili sme dva alebo tri mesiace výkonnostných ziskov vo veternom tuneli, a tiež extra výkon, ktorý sme za tieto tri mesiace mohli nájsť. Je jasné, že v poslednej dobe sme neprijímali správne rozhodnutia.”
“Mám pocit, že sme sa aspoň vrátili k nejakému základu, k autu, o ktorom vieme, že v Imole bolo v pohode. Potrebujeme ho vylepšovať z tohto východiskového bodu. Žiaľ, je jasné, že naši rivali sú o krok pred nami,” povzdychol si 29-ročný Španiel.
Taliansky tím mal počas prvých šiestich mesiacov tohto roka k dispozícii viac času vo veternom tuneli ako Red Bull a Mercedes. Po pol roku sa však alokácie opäť prerozdeľujú podľa aktuálneho poradia v šampionáte. Do konca decembra tak Mercedes už bude mať k dispozícii o 10 percent viac času ako Ferrari, pritom sa zdá, že už teraz je výkonnostne na úrovni Scuderie.
V Maranelle sa pokúsia zachrániť aspoň niečo zo španielskej špecifikácie, ktorá je v tejto chvíli nepoužiteľná na okruhoch s rýchlymi zákrutami. Nový balík tak zrejme neuvidíme v Spa, ale na Hungaroringu by sa mohol predstaviť.
“Stále to bude znamenať, že budeme poskakovať v štvrtej a jedenástej zákrute,” poznamenal Sainz v súvislosti s Hungaroringom. “Ale dovtedy nepríde nič lepšie. Možno budeme musieť to poskakovanie prežiť v prospech výkonnosti v pomalých zákrutách, zatiaľ čo na rýchlych tratiach nasadíme túto podlahu so starým balíkom, ak sa s tým novým nedá jazdiť.”
Zatiaľ sa tak boje o víťazstvá odkladajú na neurčito. “Ocitli sme sa v takej situácii. Verím tímu, že pre jednotlivé okruhy bude prijímať správne rozhodnutia, kým nebudeme mať solídnejší balík bez poskakovania v rýchlych zákrutách a s dobrou výkonnosťou v pomalých. Potom môžeme začať pomýšľať na to, že opäť budeme bojovať s trojicou top tímov.”