logo F1online.skF1online.sk

Stella si stojí za svojím: Red Bull a Max to nepotrebovali

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl7. 7. 2024

Kým Lando Norris volil na margo incidentu s Maxom Verstappenom v Silverstone podstatne miernejšie slová než v Rakúsku, vedenie britského tímu si stojí za svojimi vyjadreniami. Andrea Stella by nič nemenil na tom, že Red Bull a Max by si takéto veci mohli odpustiť.

Andrea Stella bezprostredne po minulotýždňových pretekoch okrem iného skonštatoval, že incident bol dôsledkom nevyriešených záležitostí ešte zo sezóny 2021, a Red Bull i Verstappen by si takýto prístup mohli odpustiť.

„Hneď po pretekoch som sa vyjadril, že prechovávam k Red Bullu i Maxovi veľký rešpekt, no toto robiť nepotrebujú. Toto moje vyjadrenie naďalej platí,“ povedal Andrea Stella v Silverstone.

Red Bull pochopiteľne spustil po Rakúsku krízovú komunikáciu, keď sa k téme obšírne vyjadrovali ako Christian Horner, tak aj Helmut Marko. Horner takmer okamžite prišiel s teóriou, ktorá mala až konšpiračný nádych. Vinu videl na strane Landa Norrisa, ktorý sa podľa neho snažil niečo vyprovokovať, keďže mu hrozil päťsekundový trest za traťové limity.

Red Bull si svojho holandského šampióna opäť plne zastal, prakticky ako počas celej jeho kariéry v F1. „Ak by sme videli, že naši piloti vybočujú z rámca korektného pretekania, pomohli by sme im pochopiť, že to nebolo správne. Nezastávali by sme si ich za každú cenu. My chceme len dostať späť to, čo si zaslúžime, čiže pretekanie v medziach pravidiel a s rešpektom. Vieme, že na trati je to ťažké, no toto vyžadujeme od našich jazdcov,“ pokračoval Andrea Stella, ktorý tiež vyhlásil, že Verstappen menil smer na brzdách podľa dát z telemetrie, ktorú má Woking k dispozícii.

McLaren sa tak sťažoval nielen na samotný incident, ale aj na zmenu smeru jazdy Maxa Verstappena pri bránení svojej pozície. Práve toto je tenký ľad, na ktorý vstupujeme – čo je ešte tvrdá, no férová obrana, a čo je už mimo pravidiel? Nikto z nás nechce vidieť len obiehanie na rovinke cez DRS, v pamäti totiž zostávajú práve pekné súboje.

Na druhej strane sa pri nich treba držať v istých medziach. Stella je spokojný s tým, čo počul od zástupcov FIA. „Sme spokojní, pretože FIA vyjadrila svoj názor na to, čo sa udialo. Ich názor len potvrdzuje to, čo sme tvrdili po pretekoch. Priamo počas veľkej ceny však neviete ako tím veľa ovplyvniť, keďže nekomunikujete priamo s komisármi. Náš pohľad však FIA potvrdila, a určite si ho interne prejde, a azda aj upraví svoju interpretáciu.“

Spomínate si na Monzu 2019? Charles Leclerc sa vtedy veľmi tvrdo a nakoniec úspešne bránil pred Lewisom Hamiltonom, ktorého raz aj vytlačil mimo trate. Kolízia vtedy tiež visela vo vzduchu, a FIA zareagovala čierno-bielou vlajkou pre Monačana. K žiadnemu kontaktu neskôr neprišlo.

„Všetci sme dospeli k záveru, že Max mal dostať aspoň varovanie, ak nie aj čierno-bielu vlajku. Toto mohlo zabrániť eskalácii, ktorá viedla ku kolízii,“ uzavrel Andrea Stella.

Súvisiace články

Diskusia