Čoua prekvapilo, že Sainz tak dlho otáľa s rozhodnutím
Vo štvrtok sme spoznali nového pilota Haasu pre rok 2024, ale ďalšie kúsky skladačky zapadajú na svoje miesta len veľmi pomaly. Prestupový trh brzdí Carlos Sainz, ktorý sa na prekvapenie Kuan-jü Čoua stále nerozhodol. Tým však môže uškodiť aj sebe.
Pred domácou Veľkou cenou Španielska sa dalo pochopiť, že Carlos Sainz mal pretlak mediálnych povinností, a tak si nestihol sadnúť k ponukám a vybrať si tú najlepšiu. Odvtedy však uplynuli dva týždne, počas ktorých by už dokázal nájsť dostatok priestoru. Na niečo očividne čaká.
Môžeme špekulovať, čo to môže byť. Na jednej strane čisto teoreticky môže rovnako ako Toto Wolff snívať o tom, že Max Verstappen prestúpi do Mercedesu a niekto po ňom bude musieť zaplátať dieru v Red Bulle, na druhej strane ho môže zaujímať, či sa Alpinu podarí vyjednať si motorovú zmluvu s Mercedesom, ale napríklad aj to, či Adrian Newey predsa len nejakou náhodou nezakotví vo Williamse.
Týmto vyčkávaním však môže uškodiť sám sebe, píše novinár Joe Saward vo svojom blogu. “Svojou nerozhodnosťou Sainz mohol veci pokašľať. Williams chcel záväzok a to, že ho nedostal, mohlo spôsobiť nenapraviteľné škody,” uviedol na margo špekulácií, že Williams už začal rokovať s inými jazdcami. Britský tím mal pritom Sainzovi ponúknuť atraktívnu zmluvu 2+2.
Sainzovo otáľanie má však vplyv na zvyšok padoku. “Všetci čakáme na Carlosovo rozhodnutie,” priznal Kuan-jü Čou vo štvrtok. “Ale naďalej rokujeme s inými tímami, aby som zistil, kam pôjdem. Vidieť nejaký záujem, ale o čosi jasnejší pohľad budeme mať, keď sa on rozhodne. Následne budeme môcť pokračovať v rokovaniach, pretože aj tímy čakajú naňho.”
Podľa čínskeho jazdca, ktorému by k sedačke mohlo pomôcť aj spojenectvo s automobilovým gigantom Geely, je trh “stále otvorený” a zároveň verí, že “niekde dostane šancu”. Zatiaľ však musí vydržať. “Som prekvapený, že Carlos čaká tak dlho. Trochu ťažko sa mi to chápe, pretože prijať jedno rozhodnutie nie je také náročné. Nerozhodujete sa o tímoch, ktoré by azda bojovali o majstrovský titul. Rozhodujete sa medzi tímom v strede poľa a tímom, pri ktorom bude záležať, kam sa chcete dostať. Neviem, nad čím uvažuje, no my čakáme naňho.”
Všetko podľa Čoua nasvedčuje tomu, že tohtoročný turbulentný prestupový trh o rok celkom utíchne. Tímy chcú mať totiž pred novou érou stabilitu a v roku 2026 vyraziť na trať s jazdeckou dvojicou, ktorá sa pozná so všetkými zamestnancami a pozná všetky interné procesy.
Čou prezradil, že na rozdiel od Sainza nebude robiť drahoty a ak by od neho niekto žiadal okamžité podpísanie zmluvy, tak by neváhal vziať do ruky pero. Nič také sa však nečrtá a tímy dôkladne zvažujú, komu predložia dvojročný kontrakt.
“Nemám pocit, že by niektorý tím chcel vziať jazdca už len na jeden rok. Kvôli novým pravidlám chcú, aby zostal aspoň dva roky,” prezradil pilot Sauberu, ktorý sa už čoskoro rozlúči s Valtterim Bottasom ako tímovým kolegom. “Všetci čakáme, kým dostaneme dlhodobé kontrakty a zdá sa, že ich chcú aj tímy.”
Čouovi nevyhovuje citlivý monopost
Kuan-jü Čou a Valtteri Bottas v uplynulých sezónach dobre spolupracovali, ale Sauber ničím neohúril. Ak by sa predsa len budúce Audi malo rozhodnúť siahnuť po jednom z nich, v najbližších týždňoch by mu mali ukázať, že to nebude chyba.
To však nebude také jednoduché. “V tejto sezóne je to ťažké. Na aute sme spravili obrovskú zmenu koncepcie a čakali sme, že bude dobrá, ale čelíme množstvu rôznych problémov. Pre mňa je však najväčšou témou to, že monopost nevyhovuje môjmu jazdeckému štýlu ako tie predchádzajúce.”
“V porovnaní s kolegom mám oveľa agresívnejší prístup, no tohtoročné auto je na všetko strašne citlivé,” povzdychol si Čou. “Ja tým pádom musím akoby jazdiť pomalšie, než by som vedel, aby som sa zlepšil. Nemôžem na to tlačiť tak ako predtým. Snažíme sa to nejako obísť. Samozrejme, snažím sa prispôsobiť tomu môj jazdecký štýl.”