logo F1online.sk

Stroll sa vykúpil z obrovského trápenia: Nemám slov…

Lance Stroll s tímom
© Twitter/Lance Stroll
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2020

Prvá pole postion v kariére pre Lanca Strolla, prvá pole position pre jeho tím od Veľkej ceny Belgicka 2009 (vtedy ešte pod názvom Force India), prvý Kanaďan na pole position od Veľkej ceny Európy 1997 v španielskom Jereze, kedy sa radoval jeho veľký kritik Jacques Villeneuve. Áno, Lance Stroll si bude sobotu, 14. novembra 2020, pamätať do konca života.

Pre Strolla je pole position o to sladšia, že prišla po ohromnom trápení. Od Veľkej ceny Talianska, kde stál na pódiu, nebodoval. V Mugelle rozmlátil svoje auto o bariéru, v Rusku ho z pretekov vyradila kolízia s Charlesom Leclercom a na Nürburgringu prišla choroba, z ktorej sa napokon vykľul koronavírus. Po tom, čo sa z toho dostal, nezvládol podujatia v Portugalsku a na Imole, kde dokonca v boxoch zrazil mechanika. Úsmev na Lancovej tvári sme už dlho nevideli.

„Po ťažkých týždňoch je to skvelý spôsob, ako sa odraziť od dna,“ vyhlásil po kvalifikácii Stroll. „Nemám slov, bola to šialená kvalifikácia.“

„Celý čas to šmýkalo. Celé to bolo o tom mať v správnom čase obuté tie správne pneumatiky. Na konci Q3 sme obuli intermediálky, mal som jeden pokus, aby som to poskladal. Cítil som, že mám konzistenciu a dostatočnú dôveru v auto, aby sa mi to podarilo. Kolo som poskladal veľmi pekne, neurobil som žiadne chyby a sedím tu ako držiteľ pole position,“ rozdával úsmevy Stroll.

Kanaďan priznal, že nebol úplne presvedčený o alternatíve prezuť na pneumatiky do prechodných podmienok. „Wetky“ predsa boli bezpečnejšou voľbou. Podmienky boli trochu medzi, no prvé časy Sergia Péreza potvrdili, ktoré pneumatiky sú tie správne.

„V týchto podmienkach a na tomto povrchu som očakával, že budeme na mokrých pneumatikách do konca kvalifikácie,“ priznal Stroll. „V Q3 som však na týchto gumách cítil veľmi slabú priľnavosť a vedel som, že trať osychá, prišiel teda čas na intermediálky. Na nich to bolo naozaj oveľa lepšie, takže to určite boli tie správne pneumatiky.“

„V týchto podmienkach je to veľmi zložité. Je ťažké povedať, či je lepšie zostať na mokrých alebo prezuť na prechodné pneumatiky. Na takto klzkej trati vám všetko okolo našepkáva, že potrebujete wetky, no ukázalo sa, že intermediálky boli oveľa lepšie. Výsledok navyše hovorí sám za seba,“ dodal Stroll.

„Je to pre mňa veľká chvíľa, najmä po predchádzajúcich mesiacoch. Od Mugella to bolo drsné, nedokázal som bodovať od môjho pódia v Monze, samé incidenty, Covid a podobne. Odraziť sa takýmto štýlom je pre mňa niečo mimoriadne.“