S vylepšeniami na chvoste. Ricciarda vypadnutie v Q1 prekvapilo
Oba monoposty Racing Bulls sa po nasadení balíka vylepšení prepadli. Zatiaľ čo v Kanade Ricciardo a Cunoda obsadili piate a ôsme miesto, v Barcelone nepostúpili ani do Q2. Júki Cunoda bol z toho úprimne prekvapený, keď mu to inžinier oznámil. Ani jeho tímový kolega nenašiel vysvetlenie.
Podľa Daniela Ricciarda problémom nebolo nastavenie a vyváženie auta, ktoré býva po nasadení nového balíka prvým podozrivým. “Verím, že v tomto balíku je toho viac, na čo budeme musieť prísť. Budeme na tom pracovať. Na druhej strane mám pocit, že v piatok sme mali horší balans a v kvalifikácii to bolo všetko lepšie poskladané.”
“V kvalifikácii som v skutočnosti nemal taký zlý pocit z auta. V niektorých zákrutách sme asi mali ísť na plný plyn a podobne, takže vieme, že nám nejaký prítlak chýba, ale vo všeobecnosti som sa cítil oveľa lepšie. Aj tak sme skončili ďaleko vzadu, takže neviem,” zamýšľal sa Austrálčan.
Taliansky tím dal do toho v prvej časti kvalifikácie naozaj všetko, dokonca obetoval tri sady mäkkých pneumatík. Situácia nie je dobrá, ak ani toto nestačilo. “Nie sme takí rýchli. Keď v Q1 nasadíte tri sady, negarantuje vám to miestenku do Q2, ale dá vám to výrazne lepšie šance. Aj tak sme nepostúpili, čo poukazuje na fakt, že nám so súčasnou konfiguráciou chýba rýchlosť.”
V tomto roku je jednou z hlavných úlohou inžinierov dostať pod kontrolu posun aerodynamického ťažiska monopostu. Predné krídla sú vo vysokej rýchlosti také efektívne a generujú toľko prítlaku, že sa toto ťažisko presúva príliš vpred. Preto je flexibilné predné krídlo Mercedesu také prínosné; ak sa množstvo prítlak zníži, aerodynamické ťažisko sa presunie späť k stredu auta a ideálnemu bodu.
Ricciardo súhlasí s tvrdením, že aerodynamický posun je kľúčom k pokrokom. V prípade Racing Bulls sa to však netýka predného krídla, ale skôr novej podlahy. Predné krídlo sa totiž nezmenilo a so starou podlahou fungovalo. “Povedal by som, že áno. Tieto autá majú veľmi výkonnú podlahu pri generovaní prítlaku a udávaní aerodynamických charakteristík. Musíme sa to pokúsiť vyriešiť.”
“Ako som povedal, v sobotu som mal pocit, že sme spravili krok vpred. Keď mi však Pierre (Hamelin, inžinier, pozn. red.) povedal, že som osemnásty, ani som na to nemal ako zareagovať. Pravdupovediac som bol dosť prekvapený. Vedeli sme, že to nebude stačiť na desiate miesto, ale mysleli sme si, že na Q2 áno,” pripustil na záver.