logo F1online.skF1online.sk

Tajné testy v Imole: Red Bull chcel Verstappenovi oživiť spomienky na rok 2022

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala22. 6. 2024

Pred víkendom nás trochu prekvapili správy o tom, že Red Bull v stredu absolvoval tajné testy v Imole s monopostom RB18. Čo nimi vlastne chcel dosiahnuť? Šéfinžinier červených býkov Paul Monaghan prezradil, že cieľom bolo oživiť Verstappenove spomienky na to, ako sa správal monopost v roku 2022.

Posledné veľké ceny neboli pre Red Bull veľmi ľahké. Rakúsky tím sa preto vydal na pátraciu akciu s cieľom odhaliť hlavného vinníka a čím skôr problémy odstrániť. Podľa tvrdení Maxa Verstappena z brífingov to však nemusí byť také zložité a stačí sa len pozrieť do nedávnej minulosti. Ak monopost z roku 2022 zvládal obrubníky aj hrbole, dnes sa to musí dať tiež.

Paul Monaghan v piatok naznačil, že možno to tak vôbec nebolo a aj v posledných dvoch sezónach mal podobné problémy, len ich nebolo vidieť, pretože konkurencia bola vždy o tri kroky pozadu. “Pokúsili sme sa dať Maxovi akúsi referenciu s ohľadom na predchádzajúce auto. Keď sa snažíte hodnotiť silné a slabé stránky súčasného monopostu, jeho referenciou je súčasné auto.”

“Padajú však vyjadrenia ‘v predchádzajúcich rokoch to bolo tak a hentak’. Naozaj? Pretože nejazdili sme v oboch autách v rovnakom čase. Takže tým, že sme vytiahli daný monopost na trať, sme sa pokúsili Maxovi dať nový referenčný bod, podľa ktorého bude môcť veci posudzovať. Na základe toho nám bude môcť poskytnúť spätnú väzbu,” vysvetlil myšlienkové pochody za vycestovaním do Imoly.

Veľká cena Emilia Romagna navyše nebola tak dávno, čiže dojmy z nej sú ešte pomerne čerstvé. Red Bull má tiež z víkendu veľké množstvo dát. Nebolo to teda užitočné cvičenie len pre Verstappena, ale aj pre podporný tím v garáži.

Monaghan konštatuje, dojmy jazdca niekedy celkom nekorešpondujú s realitou. Tím sa vtedy musí zamyslieť, prečo sa vyjadruje k danému aspektu monopostu tak pozitívne alebo negatívne. “Samotná spätná väzba sa tým nezmení, len sme mu chceli dať inú referenciu. Slabiny a silné stránky auta, samozrejme, vieme posúdiť relatívne ku konkurencii. My však spájame jeho poznámky s Checovými a sami seba sa pýtame, či sme na tom dobre alebo nie.”

“Potom sa pozrieme na dáta a zisťujeme, či sú platné tvrdenia, že sme na tom lepšie alebo horšie ako niektorí iní, aký je jeho pohľad a prečo to hovorí? A čo s tým vlastne budeme robiť?” priblížil 56-ročný Brit.

Testovacie jazdy okrem toho poskytli stajni priestor pracovať na slabinách monopostu na obrubníkoch a nerovnostiach. Ako vysoko je to na zozname priorít Red Bullu? “Máme v úmysle riešiť každú formu deficitu nášho auta. Nerobíme medzi nimi rozdiely.”

“Verejnosť vidí karosériu, ale nevidíte, čo do nej ukrývame, ak to udržíme dostatočne ďaleko od zvedavých očí. Je to ustavičný vývoj a budeme v ňom pokračovať tak rýchlo, ako sa reálne medzi jednotlivými pretekmi dá. Toto miesto nebude pre nás také zlé. Pár ich má Maďarsko, Rakúsko má zas niekoľko obrubníkov, ktoré sa nám vždy páčili,” nakukol do kalendára Monaghan. “Neoddychujeme. Potrebujeme mať monopost, ktorý adekvátne zvládne prejsť celé kolo. Ak nie sme najrýchlejší, neznamená to, že končíme. Pokúsime sa toho nájsť viac.”

Súvisiace články

Diskusia