logo F1online.skF1online.sk

Lando sa asi toľko pozeral do zrkadiel, že zabudol brzdiť, usmieva sa Verstappen

Lando Norris a Max Verstappen po štarte VC Las Vegas (1)
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 13:17

Lando Norris ukázal na štarte pretekov v Las Vegas veľkú sebadôveru, keď „verstappenovsky“ prekrížil svojho veľkého rivala. Bol to agresívny manéver, ktorý by mal byť súčasťou majstrovského boja, ale Norris bol zrejme až príliš horlivý, keďže následne sa dopustil zbytočnej chyby.

Vzhľadom na opotrebovanie dosky a diskvalifikáciu oboch McLarenov sú ešte zbytočnejšie všetky hypotetické debaty o tom, ako by vyzerali preteky, keby Norris štart zvládol. Je však pravdepodobné, že McLaren mal tempo na víťazstvo. Chyba na štarte tak bola kľúčová pre ďalší priebeh pretekov.

„Lando sa asi toľko pozeral do zrkadiel, že zabudol, kde má brzdiť. Povedal som si: ‚Dobre teda, ďakujem veľmi pekne‘, a prevzal som vedenie,“ povedal Verstappen žartovne pri stretnutí s médiami po pretekoch.

Na oficiálnej tlačovej konferencii FIA Max povedal, že Norris agresívnym manévrom urobil len to, čo musel. „Pokryť vnútornú stranu je presne to, čo by ste mali urobiť. Tu sa však viete ľahko nachytať pri hľadaní brzdného bodu,“ povedal Max s odkazom na krátky nájazd do prvej zákruty v Las Vegas.

„Obvykle sa na štarte odpichnete a potom sa pozriete do zrkadiel. Na tejto trati však nemáte veľa času na skontrolovanie zrkadiel, pretože musíte hneď brzdiť. Navyše, táto trať je dosť šmykľavá,“ podotkol Verstappen.

Ten sa po výlete Norrisa v prvej zákrute ujal vedenia a už ho z rúk nepustil. Bolo to ďalšie z kontrolovaných víťazstiev holandského pretekára, keď si vybudoval náskok, manažoval tempo, do boxov zamieril neskôr ako súperi za ním a do cieľa prišiel s veľkým náskokom.

„Samozrejme, pomohlo mi, že som sa v prvej zákrute dostal do čela,“ povedal Verstappen. „V prvom stinte sme podľa mňa trochu hľadali pôdu pod nohami a zisťovali, ako veľmi môžeme zatlačiť a koľko musíme manažovať pneumatiky. Vo štvrtok sa nám nepodarilo dostatočne pochopiť celkový obraz, a tak sme potrebovali nájsť dobrý balans.“

„Povedal by som, že už na stredne tvrdých pneumatikách to nakoniec bolo lepšie, než sme očakávali. Po prezutí na hardy a po celkom slušnom prvom stinte sme mali o niečo ľahší život. Aj v druhom stinte som sa však musel uistiť, že nezatavím pneumatiky,“ pokračoval Max.

„Celkovo sme si počínali dobre a komunikácia medzi mnou a boxovým múrom bola taktiež dobrá. V skutočnosti som si to veľmi užil. Boli to skvelé preteky,“ dodal Max.

Súvisiace články

Diskusia