logo F1online.skF1online.sk

Po Číne sa Oscarov vývoj zrýchlil, poznamenal Stella

Oscar Piastri
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 6. 2024

Oscar Piastri zažil pomerne nevýrazný úvod sezóny. Iste, ani jeho McLaren na tom nebol perfektne, ale v priebehu úvodných víkendov sa zdalo, že Lando Norris mal predsa len nemalú prevahu. To sa však zmenilo v posledných týždňoch, keď austrálsky pretekár našiel pár desatín a dostal sa omnoho bližšie k tímovému kolegovi. Podľa šéfa McLarenu Andreu Stellu došlo k dôležitému obratu počas čínskeho víkendu.

Po pretekoch v Šanghaji zažíva Piastriho sezóna strmý rast. V Miami siahal do kolízie s Carlosom Sainzom na pódiové priečky, v Monaku skončil druhý a v Kanade sa držal v balíku najlepších pretekárov. Aj keď má Norris v celkovom hodnotení 50-bodový náskok na tímového kolegu, Piastri mu dokáže zdatne sekundovať.

„Po Číne sme sa s Oscarovými inžiniermi pozreli, čo sme sa naučili v úvodnej fáze sezóny a našli sme zopár príležitostí, na ktorých sme začali pracovať,“ povedal šéf McLarenu Andrea Stella. „Musím povedať, že sa postarali o zrýchlenie jeho vývoja, aspoň to tak vyzerá.“

„Vývoj prebieha neustále, ale v tomto prípade vidíme, že Oscar sa z pohľadu čistej rýchlosti v kvalifikácii aj pretekárskeho umenia posunul na veľmi vysokú úroveň. Ako som povedal, zrýchlilo to jeho vývoj,“ dodal Stella.

Výsledky to potvrdzujú. Ako sme uviedli, v Miami jeho popoludnie skompromitovala kolízia s Carlosom Sainzom, v Imole sa kvalifikoval na druhom mieste, v Monaku skončil druhý a v Kanade skončil piaty so stratou šiestich sekúnd na tímového kolegu. Podľa Stellu predstavovala Veľká cena Číny cennú lekciu pri zvládaní záhady menom pneumatiky Pirelli, s ktorými sa Piastri trápil po svojom príchode do Formuly 1.

„V čínskych pretekoch boli dôležité degradácia pneumatík a ich manažovanie,“ povedal taliansky inžinier. „Prehodnotili sme naše predpretekové ciele pri manažovaní pneumatík, ako sa nám ich podarilo naplniť, ako sme komunikovali s jazdcom počas pretekov, aký mal byť prínos inžinierov, čo si mali uvedomiť jazdci atď. Takéto veci skúmate,“ vysvetľuje Stella.

„Vo všetkých týchto oblastiach sme našli spôsoby, ako odviesť lepšiu prácu. Vediete s pilotom rozhovory v snahe posunúť sa ďalej, nielen po jazdeckej stránke, ale tiež z pohľadu inžinierskej podpory,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia