Leclerc má radosť, že Ferrari je silné za každých podmienok
Piatok v Kanade nám neukázal skutočné rozloženie síl, ale tímy si stihli utvoriť prvé dojmy a odhady. Pred kvalifikáciou cítiť optimizmus napríklad vo Ferrari. Charles Leclerc vyhlásil, že monopost SF-24 bol silný na suchej aj na mokrej trati.
Charles Leclerc toho v piatok zažil dosť. Na začiatku druhého tréningu ho napríklad vystrašil inžinier príkazom zamieriť do boxov, no odmietol mu prezradiť dôvod. Ako sa napokon ukázalo, tím spravil chybu, keď Monačanovi obul intermediálky ešte skôr, ako riaditeľstvo pretekov označilo trať za mokrú. V pretekoch si tímy smú nasadiť, aké len chcú pneumatiky, ale v tréningoch je zakázané jazdiť na intermediálkach na suchej trati.
V neskoršej fáze jázd predviedol aj efektnú piruetku v jedenástej zákrute, ktorou pobavil divákov na okruhu aj pred televíznymi obrazovkami.
Napokon skončil štvrtý. Dosiahnutý čas však nič nevypovedá o tom, či Ferrari trafilo správne nastavenia. “Ťažko niečo spraviť s autom, pretože keď vyjdete na trať, tak sú zakaždým iné podmienky a máte z neho iný pocit. Vo všeobecnosti som však spokojný, pretože sme boli vysoko konkurencieschopní vo všetkých podmienkach,” vyhlásil Charles Leclerc.
“Neboli sme síce na úplnom čele výsledkovej listiny, ale to preto, že sme svoje kolá nezajazdili v správny čas, keď bola trať najsuchšia. Podľa mňa sme však v každom kole boli konkurencieschopní. To však neznamená, že na aute nemáme čo vylepšovať. Pred sobotou nás čaká nejaká práca a nejaké zmeny na aute. Azda nás to dostane do ešte lepšej pozície,” dúfa víťaz predchádzajúcich pretekov v Monaku.
Sobota by mohla byť v réžii Ferrari podobne, ako to bolo v uličkách kniežatstva. Treba však rátať aj s prekvapeniami. “Ak bude tretí tréning na suchu a kvalifikácia tiež, tak posledný tréning budeme mať na nastavovanie auta. Ak bude tretí tréning mokrý a kvalifikácia suchá, tak všetci budú mať veľa neznámych premenných. My sme však na tom boli vždy dobre s počiatočným nastavením. Azda sa nám to podarí opäť.”
Carlos Sainz obsadil v druhom tréningu trinástu priečku so stratou takmer dvoch sekúnd. Ani on sa však po skončení jázd nepozeral na výsledkovú listinu. Dôležité bolo podľa neho niečo úplne iné.
“Bolo to najmä o mapovaní intenzity dažďa, skúmaní, kde bola trať viac mokrá, kde bola suchšia, ktoré pneumatiky boli správne a za akých podmienok… Bolo dôležité sa o tom niečo naučiť, pretože zdá sa, že aj po zvyšok víkendu by sme mohli vidieť podobné podmienky,” pripomenul predpovede rosničky Carlos Sainz. “Namiesto toho, aby sme šli vyslovene po rýchlych kolách, sme naberali dojmy z auta v rôznych podmienkach, na rôznych gumách, aby sme v sobotňajšej kvalifikácii a v nedeľu vedeli, ktorá zmes bude tá správna.”
V sobotu by sa mohla prejaviť jeho DNA rely jazdca. Na dobrý výsledok však bude potrebovať aj pomoc zo strany monopostu. “Ak budú v sobotu zmiešané podmienky, tak sa všetko otvorí. V Číne sme sa na mokrej trati v šprintovej kvalifikácii trápili. Analyzovali sme dôvody, prečo obe autá trochu nezvládali zohrievanie pneumatík a prečo sme tak stratili na Landa na pole position. Zdá sa, že dnes ako jazdec toho až tak veľa nezmôžete. Ide o to, či monopost dostane pneumatiky do správneho okna.”
“Ak sa mu to podarí, hneď ste o dve-tri sekundy rýchlejší. To je vec, na ktorú sa koncentrujeme. Dúfame, že ak zajtra zavládne podobné počasie, tak podáme lepší výkon,” uzavrel piatok v Montreale.