V prípade ďalších škôd Red Bullu hrozí, že bude musieť zrušiť nasadenie nového balíka
Vo Formule 1 sa konečne začína rodiť opozícia, ktorá by bola schopná čeliť Red Bullu. Bude však na to potrebovať aj súhru ďalších faktorov, medzi ktorými sa nachádza rozpočet. Červení býci si uvedomujú, že podobne nákladné nehody si už nemôžu dovoliť.
Kolízia Kevina Magnussena so Sergiom Pérezom nespôsobila veľký výpadok červených býkov v konštruktérskom hodnotení, no z hľadiska rozpočtu to bola tvrdá rana. Taliansky insider Giuliano Duchessa sa zhováral so zdrojom z prostredia tímu, ktorý mu prezradil: “Ak dôjde k ďalším škodám, je možné, že v záverečnej fáze sezóny budeme nútení zanechať alebo odložiť nasadenie balíka noviniek.”
To by bola šanca pre konkurenciu, ktorá začína veriť, že ešte môže prehovoriť do majstrovského boja. Nie okamžite, ale v priebehu sezóny sa má rozloženie síl upraviť v prospech McLarenu a Ferrari.
Rozpočet robí starosti aj Helmutovi Markovi. Priznal to vo svojom stĺpčeku pre speedweek.com. “Sergio Pérez mal v prvom kole nákladnú nehodu, ktorá nás bude stáť niečo medzi dvomi a tromi miliónmi eur. Toto je vážny hendikep kvôli rozpočtovému stropu, pretože takéto škody vplývajú na rozpočet, ktorý je určený na vývoj.”
“Okrem toho zatiaľ netušíme, ako dopadla prevodovka a motor, takže táto nehoda môže vyústiť v ďalšie tresty, ak prekročíme povolenú alokáciu,” pripomína dôsledky, ktoré sa môžu prejaviť po letnej prestávke. “Pérez bol na pretekárskej stope, Magnussen bol zas optimistický. My však musíme akceptovať riziko takýchto incidentov a znášať náklady.”
Každý tím si pred sezónou vyčlení časť rozpočtu aj na prípadné nehody, takže Red Bull by mal byť schopný pokračovať vo vývoji za predpokladu, že nedôjde k ďalším škodám. Negatívny efekt sa v najbližších týždňoch neprejaví, no náskok sa napriek tomu už teraz zmenšuje.
“Sme v tretej sezóne súčasných pravidiel a ľudia kopírujú,” hovorí Helmut Marko pre rakúsky portál oe24.at. “Niektorí kopírujú lepšie, výsledok čoho vidíme v prípade McLarenu. Ferrari tiež ustavične vyvíja.”
McLaren je navyše posilnený napríklad o bývalého šéfa inžinierov Red Bullu Roba Marshalla, ktorý sa presne pred rokom rozhodol opustiť továreň v Milton Keynes. “Začína sa u nich rodiť prvé ovocie.”
V Monaku úradovali aj toľko spomínané obrubníky a nerovnosti. “Naši dvaja jazdci prichádzali do Monte Carla plní elánu a hovorili, že auto jazdí po obrubníkoch veľmi dobre. Akonáhle sa však posadili do monopostov, tak zahlásili: Neovládateľné!”