logo F1online.skF1online.sk

Red Bull hľadá riešenie na svoje problémy, nasmerovať ho môže juniorský tím

Daniel Ricciardo
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala29. 5. 2024

Čo môže Red Bull spraviť, aby sa nabudúce vyhol problémom, ktoré ho trápili na monackej hrboľatej trati? Christian Horner naznačuje, že mu môže pomôcť aj jedno veľmi cenné pozorovanie: Juniorský tím Racing Bulls v kniežatstve nemal ani zďaleka také problémy ako materská stajňa.

Red Bull RB20 dostal do vienka niekoľko noviniek, jednou z nich boli aj nové závesy a odpruženie. Ich návrh a konštrukcia však zatiaľ neumožňuje inžinierom vyhnúť sa extrémne tuhému nastaveniu bez toho, aby nezvýšili svetlú výšku monopostu a tým pádom nedošlo k redukcii celkového prítlaku.

A tak Max Verstappen v priebehu monackého víkendu konštatoval, že ísť s autom naplno je ako byť na hrane noža. Šéf tímu pripúšťa, že vyriešenie týchto problémov je jednou z top priorít stajne. Čo sa však dá spraviť?

“Dosť veľkú pozornosť teraz venujeme tomu, prečo máme také problémy pri jazde. Prečo sa naše auto trápi na obrubníkoch?” rečnícky sa spytoval Christian Horner po skončení víkendu. Odpoveď môže ponúknuť juniorský tím. “Monoposty VCARB jazdia s naším zavesením z minulého roka a nezdá sa, že by mali rovnaké problémy. Musíme teda pochopiť, či je to spôsobené niečím, čo sme na monoposte predstavili.”

Jeden tím nesmie druhému len tak poskytnúť svoje dáta, takže Red Bull by nemal o problémoch priamo komunikovať s inžiniermi z Faenzy či pýtať sa na detaily ich nastavení. A v konečnom dôsledku by mu to ani nemuselo pomôcť pri ladení tohtoročnej verzie. Samotné porovnanie minuloročného návrhu závesov a odpruženia s tohtoročným však môže odhaliť cestu von z problémov.

“V prvom rade potrebujeme pochopiť, v čom spočíva tento problém. Akonáhle to budeme vedieť, môžeme skúmať, ako to patrične napraviť,” pokračoval 50-ročný Angličan. Red Bull RB20 však nie je úplne prvý, ktorý by mal na obrubníkoch problémy, len to v minulosti maskoval obrovský náskok tímu.

Hornerove slová to kvitujú. “Videli sme to aj vlani v Singapure, takže máme k dispozícii ďalší príklad. Vieme, že v tejto oblasti monopostu musíme popracovať. Z víkendu si musíme odniesť niekoľko ponaučení a niektoré problémy musíme riešiť.”

Viaceré tímy už avizujú, že aj keď sa Montreal typologicky odlišuje od Monaka, niektoré parametre sú dosť podobné, čo by mohlo nahrať do karát súperom. “V poslednom období sa nám na tom okruhu darilo. Opäť však preasfaltovali celú trať, takže uvidíme, no Ferrari a McLareny sú rýchle.”

“Konvergencii sa nedalo vyhnúť. McLaren spravil veľký krok, pokrok Ferrari bol drobnejší. Uvidíme na nasledujúcich dvoch-troch pretekoch. Nie je to tak, že odrazu by sme mali zlé auto, komentuje šéf stajne. Teraz sa však dostávame k hlavnej časti šampionátu. Čaká nás Montreal, Barcelona, Rakúsko, Silverstone, takže na nasledujúcich okruhoch uvidíme, ako to dopadne. Je to maratón, nie šprint.”

“Toto bol náročný víkend, ale stále vedieme v oboch šampionátoch. Poučíme sa z toho víkendu a poznatky využijeme na tom ďalšom,” doplnil Horner.

Súvisiace články

Diskusia