logo F1online.skF1online.sk

Helmut Marko nehádže flintu do žita, starosti mu robia len Leclercove časy

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala25. 5. 2024

Z Maxa Verstappena sme po druhom tréningu mohli mať dojem, že Red Bull sa z monackej šlamastiky ani nemôže dostať. Športový poradca tímu Helmut Marko však nemal takú pochmúrnu náladu. Vyrušuje ho vraj len jedna vec, ktorou sú časy Charlesa Leclerca.

Red Bull v oboch tréningoch zaostal. Max Verstappen sa sťažoval na správanie monopostu rovnako ako Sergio Pérez, zatiaľ čo Ferrari si rezalo monacké zákruty, akoby v nich neboli žiadne nerovnosti a obrubníky, ktoré toľko preklínal celý Red Bull.

“Leclerc na nás získava priveľa času v prvom sektore,” vyhlásil Helmut Marko po tréningu. Práve v prvom sektore Sergio Pérez hlásil, že auto skáče tak, že nevidí apex tretej zákruty. “Monopost je v tejto chvíli príliš nestabilný, veľmi skáče a v istom type zákrut mu chýba priľnavosť na prednej náprave. Toto sú dva aspekty, ktoré by mohli byť vzájomne prepojené.”

Nie je to však dôvod myslieť si, že červení býci skončia hlboko v poli porazených. Zrejme im budú patriť priečky za Ferrari. “V tejto chvíli sú Leclercove časy jediná vec, ktorá nám robí starosti,” zareagoval rakúsky biznismen. “Ostatní jazdili na mäkkých pneumatikách, takže je upokojujúce, že sme strácali len v jednej zákrute.”

Čo však hovorí na to, že pre Red Bull v tejto chvíli neexistuje jasná cesta von z tohto problému? Marko tvrdí, že reálne manko monopostu RB20 je menšie, než čo naznačuje výsledková listina. “Alonso a Hamilton vytočili svoje motory rovnako ako Leclerc. Povedal by som, že sme boli Leclercovi bližšie než v prvom tréningu a boli sme pred zvyšnými dvoma.”

Analýza z dielne F1.com ukázala, že tím z Milton Keynes by mal byť druhým najrýchlejším v kvalifikácii so stratou 0,13 sekundy na Charlesa Leclerca. “Auto príliš skáče, to je pravda, ale v dlhých stintoch sme zaznamenali veľmi dobré časy. Keď bol monopost natankovaný, skákal podstatne menej. To vám však nijako nepomôže, ak nebudete štartovať vpredu,” pripomenul monackú pravdu bývalý pretekár.

Cieľ na noc bol jasný. “Max potrebuje sebavedomie. Keď auto skáče ako kengura, netušíte, kde poskočí. Už trafil bariéru, takže nás čaká práca, aby sme minimalizovali skákanie. Rýchlosť však rozhodne má.”

Súvisiace články

Diskusia