logo F1online.skF1online.sk

Red Bull a Verstappen boli najlepší aj v Imole, ale len o 0,7 sekundy

Max Verstappen a Lando Norris2
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 5. 2024

Dlho to vyzeralo na nudnú procesiu a ďalšie jednoznačné víťazstvo Maxa Verstappena. Ofenzíva Landa Norrisa a McLarenu v posledných pätnástich kolách však všetkým ukázala, že by sme nemali zaspávať pred televízormi. Landovi to nakoniec nevyšlo o sedem desatín sekundy a sám po pretekoch povedal, že keby mal ešte dve alebo tri kolá, Verstappena by dostal. Ten sa tak teší z ďalšieho víťazstva, ale tentokrát veľmi tesného.

Štart prebehol hladko a bez zmien na pozíciách v najlepšej šestke. Lewis Hamilton a Nico Hülkenberg sa prepracovali cez Júkiho Cunodu a Sergio Pérez cez Daniela Ricciarda, čo boli jediné zmeny v poradí v najlepšej desiatke. Verstappenovi sa v úvodných kolách postupne podarilo odpútať od Norrisa a ten zas pripravil o DRS Charlesa Leclerca. Za pilotom Ferrari číhali jeho tímový kolega Carlos Sainz a Oscar Piastri. Krátka rovinka i DRS zóna však znemožnili akékoľvek zmeny v poradí a jazdci držali usporiadaný vláčik.

V 8. kole už nemal Sainz DRS na obranu od Leclerca a Piastri mal voľnú cestu do ofenzívy. V tom čase zamierili niektorí piloti z chvosta poľa do boxov. Mechanici Alexa Albona neodviedli vôbec dobrú prácu, keď dostatočne nepripevnili jedno z jeho kolies. Alex pomaly previedol svoj Williams späť do boxov, kde mechanici zložili reparát, ale v tom okamihu už bol monopost s číslom 23 o kolo pozadu. Komisári mu navyše naparili desaťsekundový trest za nebezpečné vypustenie z boxov.

V 12. kole zamieril k mechanikom Ricciardo, v 13.kole  Cunoda, čo malo vyprovokovať k zastávke aj mužov na bodovaných priečkach. Haas to aj urobil a okamžite povolal Hülkenberga, ale ten vyšiel na trať tesne za japonským mladíkom, takže VCARB vyšiel undercut na výbornú.

V 16. kole navýšil Verstappen svoj náskok na Norrisa už na päť sekúnd. Pilot McLarenu však nedokázal striasť Leclerca, ktorý sa stále držal na úrovni 1,5 sekundy za ním. V tom čase podnikol krátky výlet do štrku Sergio Pérez, ktorý tam stratil okolo päť sekúnd, čo mu v súboji s Hülkenbergom a Cunodom (áno, s týmito jazdcami bojoval druhý z Red Bullov) vôbec nepomohlo.

Zastávky v boxoch

Na konci 23. kola zamieril do boxov Norris, ktorý vyšiel na trať tesne za Sergiom Pérezom. McLarenu to teda príliš nevyšlo a Lando pokračoval celé kolo za Red Bullom na starých hardoch. V 24. kole nasledoval Norrisa aj jeho tímový kolega Oscar Piastri a po ňom Max Verstappen. Ferrari na toto dianie zareagovalo až na konci 25. kola s Leclercom. V tomto okamihu už bol Piastri virtuálne pred Sainzom, ktorý pokračoval ďalej.

Carlos zamieril k mechanikom až na konci 27. kola a neprekvapivo sa vrátil na trať za druhým McLarenom. Poradie v najlepšej šestke sa nám po zastávkach v boxoch stabilizovalo nasledovne: Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Sainz, Russell.

McLaren potvrdzoval svoje tempo, keď sa Piastri okamžite zavesil za Leclerca, ale vtedy zazneli z boxového múra stajne z Wokingu ustarostené hlasy. Monopost MCL38 nebol na tvrdých pneumatikách rýchlejší než SF-24. Na konci 43. kola vyslovil Bryan Bozzi, nový inžinier Charlesa Leclerca, slová, ktoré chce počuť každý jazdec na svete: „Si najrýchlejší muž na trati.“ Monačan bol v tom čase už pevne usadený v DRS za Norrisom. Jeho ofenzíva však trvala len pár kôl a nebola úspešná. Landovi sa postupne podarilo striasť svojho prenasledovateľa.

V 45. kole prebehol krátky súboj o posledné bodované desiate miesto, v ktorom si Lance Strol poradil s Nicom Hülkenbergom. Aston Martin mal v druhej polovici pretekov skvelé tempo a Kanaďan sa okamžite vydal prenasledovať deviateho Júkiho Cunodu, ktorého prekonal v 51. kole.

Záverečná bitka

Po McLarene sa v závere sťažoval na svoje pneumatiky aj Max Verstappen. Norris v posledných desiatich kolách sťahoval Red Bull po desatinách (v jednom okamihu dokonca o celú sekundu). Päť kôl pred koncom stiahol stratu pod 1,5 sekundy. Lando na to tlačil ako zmyslov zbavený a jazdil úplne na hrane, ale pomaly sa blížil. Pri svojej ofenzíve však možno predsa len zobral príliš veľa života zo svojich pneumatík.

Obaja jazdci bojovali so svojimi strojmi a pneumatikami, Norris sa dostal neuveriteľne blízko, ale nie dosť blízko. Keď sa konečne dostal pod jednu sekundu, krúžili jazdci na čele posledné kolo. Max Verstappen tak vyhral VC Emilia Romagna s náskokom 0,7 sekundy(!) pred Norrisom. Ten vo vysielačke po pretekoch len bezmocne skonštatoval: „Potreboval som ešte dve alebo tri kolá.“ McLaren však po Miami opäť potvrdil, že v Red Bulle si nemôžu byť ničím istí. Sme veľmi zvedaví, ako sa tento súboj na čele vyvinie v ďalších týždňoch.

Tretie miesto obsadil so stratou ôsmich sekúnd na víťaza Charles Leclerc. Štvrtý skončil Oscar Piastri, piaty Carlos Sainz, šiesty Lewis Hamilton, siedmy George Russell, ôsmy Sergio Pérez, deviaty Lance Stroll a desiaty Júki Cunoda.

Už budúci víkend nás čaká Veľká cena Monaka, ktorá nám toho o skutočnej výkonnosti jednotlivých monopostov veľa nepovie, ale potom sa presunieme do Kanady, kde očakávame ďalší vyrovnaný boj.

tables.undefined - VC 2024

logo McLaren
Lando Norris
logo Red Bull
Max Verstappen
logo Ferrari
Charles Leclerc
Pilot
1.
Max Verstappen
2.
Lando Norris
3.
Charles Leclerc
4.
Oscar Piastri
5.
Carlos Sainz
6.
Lewis Hamilton
7.
George Russell
8.
Sergio Pérez
9.
Lance Stroll
10.
Júki Cunoda
11.
Nico Hülkenberg
12.
Kevin Magnussen
13.
Daniel Ricciardo
14.
Esteban Ocon
15.
Kuan-jü Čou
16.
Pierre Gasly
17.
Logan Sargeant
18.
Valtteri Bottas
19.
Fernando Alonso
-
Alex Albon

Live

Súvisiace články

Diskusia