logo F1online.skF1online.sk

Red Bull nevzal Mercedesu 220 ľudí, ohradil sa Wolff: Bolo ich devätnásť

George Russell
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala20. 5. 2024

Adrian Newey pred víkendom v Miami oznámil svoj odchod z Red Bullu, čo rozbehlo debatu o tom, komu sa rúca tím a kam sa presúvajú inžinieri. Christian Horner dosť obratne reagoval na vyjadrenia Zaka Browna a Tota Wolffa o odlive životopisov, no matematicky to vraj celkom doplietol.

Na stoloch sa nám kopia životopisy ľudí z Red Bullu, vyhlásil pred pár dňami generálny riaditeľ McLarenu. Podobný jav si na svojom personálnom oddelení všimol aj Toto Wolff, hoci sa nad ním príliš nevzrušoval. V Red Bulle sa končí jeden zamestnanecký cyklus, a tak životopisy sa prirodzene množia.

Christian Horner sa však nedal a na vyjadrenia konkurencie zareagoval vyhlásením, že pár životopisov na ich personálnych oddeleniach nepredstavuje žiaden “dominový efekt”. Na druhej strane poznamenal, že Red Bull uchmatol z motorového oddelenia Mercedesu 220 ľudí. “Keď sa bavíme o strate ľudí, viac by ma trápilo tých 220 ľudí ako jeden či dva životopisy.”

Toto Wolff dostal v Imole otázku, čo hovorí na Hornerove slová a 220 odídencoch. “Treba popracovať na matematike. Bolo to devätnásť inžinierov,” dal si tú námahu vopred ich porátať šéf strieborných šípov. “A aby ste vedeli, nech sú tie čísla akékoľvek, myslím si, že medzi tímami je prirodzená fluktuácia ľudí, ktorí prichádzajú a odchádzajú. Je to úplne normálne.”

Spomínaných devätnásť ľudí z motorového oddelenia odišlo, ale vraj nedošlo k žiadnemu oslabeniu. “Naše motorové oddelenie je najlepšie, aké môže byť, a so špičkovým vedením. V HPP (motorová divízia Mercedesu, pozn. red.) netreba meniť ani jeden milimeter z organizačného hľadiska či po stránke ľudí, ktorí tam pracujú. Je to perfektná organizácia.”

Red Bull v konečnom dôsledku potreboval spraviť nábor na svoje motorové oddelenie, keďže v minulosti bol vždy len zákazníkom a od roku 2019 sa o jeho pohonné jednotky starali japonskí inžinieri v Sakure. Z tohto pohľadu je prirodzené, že hľadal zamestnancov u ostatných dodávateľov pohonných jednotiek.

Wolff je presvedčený, že najlepšie motorové oddelenie sa stále nachádza v Brackley. “Už od roku 2014 my nastavujeme latku. Skutočne sa neviem dočkať roka 2026, keď uvidíme rôzne výkonnostné úrovne jednotlivých pohonných jednotiek.”

Súvisiace články

Diskusia