logo F1online.skF1online.sk

Balík Ferrari pre Imolu neriešil slabiny auta. Reakcia má prísť v Silverstone

Monopost Carlosa Sainza na rošte
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala23. 5. 2024

Piloti Ferrari počas víkendu v Imole svorne konštatovali, že miestny okruh nie je zrovna najlepší na hodnotenie vylepšeného balíčka. Na to si ešte chvíľu počkáme rovnako ako na pokus Scuderie odstrániť nedostatky monopostu.

“Imola nie je vhodnou traťou na posudzovanie vylepšení a nebude ňou ani Monako,” vyslovil sa po VC Emilia Romagna Charles Leclerc s odkazom, že Kanada by už mohla naznačiť viac.

V Maranelle očakávajú, že nový balík zároveň optimalizujú v období okolo VC Kanady a VC Španielska. Dovtedy určite nemáme očakávať žiadne ďalšie komponenty. “Teraz musíme tlačiť na každú stotinku. Pred predstavením ďalších vylepšení potrebujeme aspoň tri preteky, aby sme zistili, ako sa auto správa v rôznych zákrutách,” uviedol šéf tímu Frédéric Vasseur.

Ferrari má za úlohu vylepšiť monopost v dvoch kľúčových oblastiach. Na jednej strane zvýšiť prítlak tak, aby boli pneumatiky správne namáhané a tým pádom správne zohrievané, na druhej strane redukovať odpor monopostu na rovinkách. V tomto smere už Scuderia dosiahla istý pokrok, no má k dispozícii ešte viac priestoru v zadnej časti auta.

Maranello v doterajšom priebehu sezóny pripravilo len jedno jediné “univerzálne” zadné krídlo. Tento fakt sa takisto podpisuje pod manko monopostu SF-24 na rovinkách, ktoré sa pohybuje od 2 do 6 km/h na Red Bull a McLaren. Iná tohtoročná verzia zadného krídla až do VC Monaka neexistovala. Scuderia v prípade potreby nasadzovala zadné krídla zo sezóny 2023.

Nový balík v Silverstone

Podľa talianskeho insidera Giuliana Duchessu aerodynamické oddelenie Ferrari pod vedením Diega Tondiho plánuje nasadiť druhý väčší balík upgradov vo Veľkej Británii. Zatiaľ čo komponenty predstavené v Imole ešte nemali za úlohu odstrániť slabiny monopostu — tento balík sa začal rodiť ešte pred štartom sezóny —, vylepšenia privezené do Silverstone by už mali reagovať aj na nedostatky auta vrátane tých kvalifikačných.

Charles Leclerc po sobote v Imole poukazoval na problémy v prvých troch zákrutách ostrého kola. Ferrari v tejto sekcii strácalo čas najmä pre nepripravené pneumatiky, čo sa dá riešiť aj ladením výjazdových kôl, ale výraznejší posun by mohli spôsobiť nové komponenty.

Dovtedy budeme očakávať hlavne menšie novinky súvisiace s daným okruhom. Monako je už tradične špecifické a talianska stajňa na ňom predstaví druhé skutočne nové zadné krídlo tohto roka. Spoliehať sa bude na konfiguráciu na maximálny prítlak aj úplne nové DRS.

Súvisiace články

Diskusia