logo F1online.sk

Sainz chce v nedeľu spolupracovať s Leclercom: Vždy to robíme

Carlos Sainz
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 4. 2024

Ferrari má za sebou poriadne horúci deň. Výsledok dopoludňajšieho šprintu bol vzhľadom na okolnosti ešte prijateľný, keďže obaja piloti mohli po vzájomnom súboji pokojne vypadnúť z pretekov. Po šiestom a siedmom mieste v kvalifikácii majú Leclerc a Sainz čo robiť, aby vrátili Ferrari za Red Bully na tretie a štvrté miesto, čím by zopakovali výsledok zo Suzuky.

Carlos Sainz mal pritom v kvalifikácii nemalé šťastie, keď sa roztočil v poslednej zákrute a hodnú chvíľu to vyzeralo, že kvalifikácia preňho skončí. Španiel môže hovoriť o dvojitom šťastí, nielenže jeho monopost náraz prežil, ale súčasné autá sa dajú opäť naštartovať priamo z kokpitu za pomoci rekuperačných systémov. Je to však dlhý a zložitý proces. Sainzovi tak v spolupráci s inžinierom trvalo nejaký čas, kým auto opäť rozbehol. Nakoniec sa mu to podarilo a mohol napraviť svoje zaváhanie.

„Nebolo to vôbec jednoduché,“ povedal Sainz o svojom psychickom rozpoložení pre televíziu Sky. „Bola to poriadne horúca chvíľka. V poslednej chvíli som dokázal otočiť volantom a naraziť pod správnym uhlom, aby som netrafil bariéru zadnou pneumatikou, ale viac bokom.“

„To pravdepodobne zachránilo môj deň. Od tej chvíle som bol pod veľkým adrenalínom, ale na konci Q2 som dokázal poskladať dokopy veľmi dobré kolo a dostal som sa z tej nehody,“ dodal Carlos.

Ferrari bude v nedeľu patriť k favoritom na postup vpred. Už v šprinte ukázal monopost SF-24, že mu nechýba pretekové tempo. Piloti stajne však budú musieť spolupracovať, nie zo seba navzájom „vytĺkať dušu“ ako v šprinte. Ferrari sa potrebuje dostať dopredu a má pred sebou nemálo silných súperov.

„My vždy spolupracujeme a presne o to sa pokúsime,“ povedal Sainz, ako keby sa udalosti sobotného šprintu nestali. „Dúfajme, že nás čakajú dlhé preteky a dokážeme ich poskladať lepšie než kvalifikáciu. Na jedno kolo boli tri tímy pred nami očividne rýchlejšie. Nemohli sme urobiť nič, aby sme ich porazili. Teraz je pred nami nejakých päťdesiat kôl, v priebehu ktorých zistíme, či máme lepšie pretekové tempo a dostaneme sa dopredu, čo nebude jednoduché.“