logo F1online.sk

McLaren chce v Číne „minimalizovať škody“

Andrea Stella
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2024

Suzuka bola pre McLaren jeden z najpriaznivejších okruhov vôbec. Na tejto trati vlani tím zahviezdil. Aj v tomto roku to vyzeralo nádejne, ale degradácia pneumatík a strategická neobratnosť napokon umožnila obom pilotom Ferrari, aby prekonali Landa Norrisa, ktorý si v prvom stinte držal tretie miesto. Šéf tímu Andrea Stella krotí očakávania fanúšikov, že sa monopostu MCL38 podarí niečo podobné aj v Číne.

Dôvodom je oveľa väčší počet pomalých zákrut. V tých sa tohtoročné auto, podobne ako jeho predchodca, zatiaľ veľmi neosvedčilo. Aj keď na čínskom okruhu nájdeme pasáže, v ktorých bude pápajový monopost veľmi silný, pomalé zákruty a dlhá zadná rovinka k nim určite nepatria. Boss stajne Andrea Stella tak varuje fanúšikov, že jeho tím čaká náročnejší víkend.

„Musím priznať, že po výkonnostnej stránke mi z okruhov v úvodnej časti sezóny robí Čína najväčšie starosti,“ povedal médiám taliansky inžinier. „Nachádza sa tam veľký počet pomalých zákrut a vláseniek. V druhej a tretej zákrute musíte dlho zatáčať. V našom prípade sa neustále opakuje jeden trend, skrátka sme nedokázali auto dostatočne zlepšiť v pomalých zákrutách a stredne rýchlych tiahlych zákrutách.“

„Očakávam teda, že nebudeme natoľko konkurencieschopní ako v Suzuke, Austrálii a celkovo v prvej časti sezóny. Čína môže byť pre nás o minimalizácii škôd a potom od Miami príde, aspoň teda dúfam, lepšia časť sezóny,“ dodal s nádejou Stella.

Priestor na prekvapenia tu však určite je. V Šanghaji nás čaká šprint, čo otvára určité príležitosti. Priestoru na testovanie a nastavovanie monopostu nebude mnoho, a tak môže pozbierať ovocie ten, kto to najlepšie „trafí“ hneď na začiatku víkendu.

„Rozhodne to bude náročné podujatie hneď z niekoľkých uhlov pohľadu. V akom stave nájdeme asfalt? Okrem toho nezabudnime, že v Číne existuje obrovská hrozba drobenia pneumatík. Ako sa s tým gumy vysporiadajú?“ pýta sa Stella, ktorému spôsobuje vrásky ešte jedna skutočnosť.

„Nájdenie správneho balansu medzi rýchlymi a pomalými zákrutami vám spôsobuje bolehlav. Keď sa na to však pozeráte z výkonnostného pohľadu, podľa mňa si musíte povedať, že ak neodvediete perfektnú prácu, ale stále o niečo lepšiu než ostatní, môže sa vám otvoriť veľká príležitosť,“ dodal Stella.