logo F1online.sk

Nerozhodný Wolff: Prestavba tímu je možno príležitosť pre mladého jazdca

Andrea Kimi Antonelli
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 4. 2024

Tota Wolffa a Carlosa Sainza čaká v Číne poriadne náročný víkend. Nejde len o náročnosť a výzvu pri návrate do Šanghaja po päťročnej prestávke, ale tiež tu máme najnovšie dianie na jazdeckom trhu. Minulý týždeň prišli talianske zdroje s informáciou, že Carlos Sainz sa dohodol s Mercedesom. Túto informáciu však nemáme potvrdenú oficiálne a britské zdroje po krátkom váhaní nenadviazali na talianskych kolegov.

Je teda jasné, aké budú prvé otázky novinárov v Šanghaji. Podpísal Sainz s Mercedesom, alebo nepodpísal? Čakali sme, či na správy talianskych médií – rovnaké zdroje, mimochodom, ako prvé informovali aj o prestupe Lewisa Hamiltona do Ferrari – nadviažu ich britskí či nemeckí kolegovia. Nestalo sa.

Portál Motorsport.com nasledoval v pondelok s článkom, v ktorom citoval slová Tota Wolffa z japonského víkendu. Šéf Mercedesu sa pohrával s myšlienkou, že problémy jeho tímu môžu byť ideálnou príležitosťou pre mladšieho pilota, aby sa učil pod menším tlakom. Existuje však pri súčasnej situácii jeho tímu niečo ako „menší tlak“? Veď Mercedes je v súčasnosti pod väčším náporom než Ferrari.

„Myslím si, že sa na to môžete pozrieť z rôznych uhlov pohľadu,“ povedal médiám pri otázke jazdeckého zloženia Toto Wolff. „Podľa mňa sme v prestavbe. Musíte priznať, že tri roky po platnosti nových pravidiel musíme robiť veci inak než v minulosti.“

„To by mohlo znamenať, že do auta posadíme mladého jazdca a dáme mu príležitosť pod menším tlakom, keď nebude okamžite bojovať o víťazstvá. Rovnako to však môže znamenať, že si zvolíme skúsenejšieho pilota, ktorý nám pomôže vyhrabať sa zo súčasnej situácie,“ vyhlásil Wolff.

To sú dve diametrálne odlišné alternatívy. Podľa prvej by dostal prednosť taliansky mladík Andrea Kimi Antonelli, podľa druhej napríklad Carlos Sainz. Minimálne v Suzuke to ešte vyzeralo, že v hre sú obe možnosti. Mnoho renomovaných zdrojov – The Race, ESPN a ďalšie – pred sezónou verilo, že Antonelli je skutočne pre Wolffa preferovanou voľbou, talianske médiá – Corriere a Gazzetta – však minulý týždeň oznámili podpis Sainza. Musíme teda čakať na oficiálne potvrdenie zo strany Mercedesu.

Faktom v tejto chvíli zostáva len to, že začína príprava Antonelliho na prestup do Formuly 1. „Už dlho máme na stole program, vďaka ktorému sa Kimi posadí do monopostu F1. Za posledné týždne sa tento plán nijak zásadne nezmenil. Zvýšili sme mu počet dní v aute, ale v nasledujúcich mesiacoch uvidíte niečo, čo bolo naplánované bez ohľadu na to, či sa v budúcom roku objaví vo Formule 1,“ vysvetlil Wolff.

Antonelliho tak v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch čaká rozsiahly testovací program so staršími monopostami Mercedesu. „Dostane niekoľko dní, aby získal komfort v monoposte F1. V Rakúsku bude prvýkrát jazdiť s autom z roku 2021. Chceme, aby sa naučil, aké to je v naozaj dobrom aute, než ho posadíme do monopostu z roku 2022,“ povedal šéf Mercedesu.

„Samozrejme, patrí k našim mladým jazdcom už dlho a my chceme vidieť, čo dokáže v kokpite Formuly 1. Bolo osviežujúce sledovať konkurencieschopnosť Olivera Bearmana v Saudskej Arábii. Žiadny tréning, rýchla trať, náročná trať a on sa do toho hneď dostal. Kimi by si tiež počínal viac ako dobre,“ povedal Wolff.