logo F1online.sk

Návrat do reality, povzdychol si Norris, ktorý sa vyjadril aj k stratégii

Lando Norris
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl7. 4. 2024

Na prvý pohľad jedno zo sklamaní dňa, v skutočnosti očakávaný výsledok. Lando Norris po pretekoch priznal, že na udržanie tretieho miesta z kvalifikácie jednoducho nemal rýchlosť, a nepomohli mu ani teplejšie podmienky. Otázkou zostáva stratégia McLarenu.

Ako nedeľa v Suzuke napredovala, tým to pre Norrisa vyzeralo horšie. „Úprimne, očakával som to. Jednoducho som nemal rýchlosť na pódium. Snažili sme sa pokrývať veľa vecí a zostať vpredu. Na trati ako táto je to však presný opak toho, čo chcete,“ povzdychol si Lando Norris.

McLaren stavil na skorší prvý pitstop, vďaka čomu sa Lando na chvíľu dostal aj pred Péreza. Zlom nastal v momente, keď tím zvolil veľmi skorú druhú zastávku v boxoch. Samotný pilot sa čudoval, prečo má na tvrdých pneumatikách zastaviť tak skoro, inžinier argumentoval, že chcú pokryť Georgea Russella, ktorý jazdil ďaleko vzadu.

A keďže Norris zastavil v rovnakom kole ako Charles Leclerc, vedel, že na pódium by sa dostal prakticky už len v prípade, že by predbehol Monačana na trati, a zároveň mal v závere oveľa horšie pneumatiky než Carlos Sainz.

Prečo teda McLaren zastavil Norrisa tak skoro, a prečo ho ´odsúdil´ na dlhokánsky stint s cieľom pokryť Mercedes, ktorý bol pomerne výrazne vzadu? „Myslím si, že sme urobili to najlepšie v danej chvíli, je to však vždy ťažké spätne posúdiť. Neviem, či sme neočakávali, že Charles tiež zastaví. Bol dostatočne blízko, aby sme si mohli povedať, že skúsime niečo iné, a budeme mať lepšiu šancu. Pokryli sme Georgea, čo podľa mňa azda ani nebolo nutné. A keďže sme ho pokrývali, šiel som do boxov v rovnakom kole ako Charles,“ objasnil Norris, ktorý v tom čase jazdil na tvrdých pneumatikách, čiže nemusel nutne zastavovať. Zdá sa, že stratégovia sa jednoducho rozhodli zbrklo a nie úplne správne, tak, ako naposledy v Austrálii.

„Určite by som ešte zvládol dať päť – šesť kôl, vytvoril by som si pneumatikovú výhodu, a mohol som prejsť naspäť tak ako Carlos. Je to len názor, avšak zároveň niečo, čo si prediskutujeme a ešte raz pozrieme,“ pokračoval rodák z Bristolu.

Popri nie šťastnej stratégii sa však zdalo, že McLaren nemal v nedeľu také dobré pretekové tempo ako vyzeralo to sobotné kvalifikačné. „Auto bolo náročné na riadenie, najmä, keď sa oproti sobote oteplilo. Ferrari bolo na inom leveli. Od začiatku to bolo ťažké, keď som sa snažil držať krok s rýchlejšími autami, čím trpeli pneumatiky. Dostávate sa do špirály, ktorá je o bitkách a prehrách,“ povzdychol si Lando Norris, ktorý však našiel aj pozitíva. Stále získal cenných desať bodov za piatu priečku.

„Nevyzerá pekne, keď štartujete tretí a skončíte piaty. Nemali sme však viac rýchlosti. Nevnímam to však ako zlý deň. Sme tam, kde sme očakávali, čo je za Ferrari, rovnako ako po celý rok. V sobotu sme zažiarili a možno sme vyzerali až príliš dobre, nedeľa bola návratom do reality,“ uzavrel britský pilot.