Sainz vystríha všetkých optimistov: Vždy sa zdá, že Red Bull porazíme
Minuloročný monopost Ferrari sa vyznačoval tým, že v kvalifikáciách podával mimoriadne dobré výkony, no v pretekoch odpadával. Tento rok je to zatiaľ naopak, čo dáva fanúšikom tejto stajne nádej. Carlos Sainz je napriek pozitívnym náznakom z piatka opatrný a pripomína, že podobný scenár sme už párkrát videli a nedopadlo to až tak dobre.
Pretekové simulácie z tretieho tréningu hovorili v prospech Ferrari. Charles Leclerc bol rýchlejší ako Sergio Pérez aj Max Verstappen. Ak by Scuderia v kvalifikácii obsadila druhý rad, predstavovala by vážnu hrozbu pre oba Red Bully, no keďže Sainz a Leclerc štartujú až zo štvrtej a ôsmej priečky, najskôr sa budú musieť povenovať McLarenom, Alonsovi a Hamiltonovi. Hrozí, že keď si s nimi poradia, obhajca titulu už bude za horami, za dolami.
Aj keby sme na tento fakt zabudli, Carlos Sainz nevníma rýchlosť Ferrari ako lepšiu, keď zohľadníme aj množstvo paliva či motorové režimy. “Pravdepodobne sme boli o čosi ľahší. Oni v piatok vždy jazdia naozaj pomaly. Zakaždým sa zdá, že ich v nedeľu porazíme, a potom nám nadelia dvadsať sekúnd,” pokrútil hlavou španielsky pretekár.
Red Bull skrátka vytiahol povestné vrecia s pieskom, ktoré sú v plnej permanencii. “V nedeľu sú vždy superrýchli a v dlhých jazdách sa trochu skrývajú, pretože vedia, že to je ich silná stránka. Možno sme o trochu bližšie, ale nie je to tak, že by sme zajtra našli polovicu sekundy.”
Ferrari bolo po víkende v Austrálii vo svojom živle, no Suzuka všetkých vrátila späť do krutej reality. “Áno,” pripustil Sainz, “ale na iných tratiach budeme bojovať o prvú priečku. Keď pôjdeme na také miesto ako Monza, Singapur, možno Miami, tak budeme uprostred bitky o víťazstvo.”
“Na iných tratiach má však Red Bull lepší balík. Ako som povedal na tlačovej konferencii, kým nevyvinieme naše auto aj na takýto typ okruhu, tak budú pred nami o tri až päť desatín,” odhaduje víťaz troch veľkých cien. “Je načase skloniť hlavy a pokúsiť sa predstaviť dobrý balík, ktorý by nám na tomto type okruhu pomohol.”
I napriek optimizmu verejnosti Sainz nikdy nečakal, že by Ferrari v Suzuke zrovna ohromilo. Rýchle tiahle zákruty odmeňujú tímy, ktoré majú kvantum užitočného prítlaku. Takým autom je Red Bull RB20.
“Preto som v piatok všetkých trochu upokojoval. Pretože som vedel, že jednu sekundu [straty] od minulého roka nezmažeme,” vysvetlil svoj pohľad Sainz. “Viem, že sme sa na okruhu, akým je Suzuka, nezlepšili o sekundu.”
To sa relatívne k Red Bull podarilo len Aston Martinu. “Ale som spokojný s tým, ako sa tento rok cítim v aute. Je to o krok lepšie. Už potrebujeme len na takejto trati spraviť ďalší krok.”
“Je jasné, že v týchto dlhých rýchlych zákrutách sú Red Bully a McLareny stále o krok pred nami. Je to jasný krok. Azda v nedeľu zabojujeme o pódium. Myslím si však, že Red Bull bude stále mimo náš dosah, no azda s McLarenmi to bude o čosi tesnejšie,” doplnil.