logo F1online.sk

Hamiltonov motor neprežil. Zatiaľ sa netreba báť zlyhania ďalších kusov

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 4. 2024

Lewis Hamilton má po pretekoch v Austrálii o jeden motor menej ako ostatní. Mercedesu sa i napriek veľkej snahe nepodarilo zachrániť Britov agregát, ktorý utrpel nečakané poškodenie vnútorných komponentov.

Veľká cena Austrálie sa pre Lewisa Hamiltona skončila po pätnástich kolách, keď senzory zaznamenali problém a preventívne vypli pohonnú jednotku. Presnú príčinu hľadali v Brixworthe, kam motor previezli po skončení víkendu.

“Poznáme len symptómy, medzi ktorými bol náhly pokles tlaku oleja a následne vypnutie motora v prospech jeho záchrany,” uviedol minulý týždeň technický riaditeľ James Allison. “Keď viete, že došlo k takejto katastrofálnej strate [oleja], v záujme budúcnosti je najlepšie ju vypnúť namiesto toho, aby sme z nej mali roztavený kus kovu.”

Ako sa neskôr ukázalo, strata bola skutočne katastrofálna. Motorové oddelenie zistilo, že agregát nebude možné opätovne použiť. Podľa Mercedesu došlo k zlyhaniu spodku motora, ktoré súvisí s problémom pri kontrole kvality výroby.

Pozitívom je, že nejde o konštrukčnú chybu. Naznačujú to aj kontroly ostatných pohonných jednotiek Lewisa Hamiltona a Georgea Russella, ktoré nevykazovali známky podobného poškodenia. Podľa záverov vyšetrovania sa tak netreba báť ďalších odstúpení.

“Tento motor je súci do koša,” informoval v Suzuke Toto Wolff. “Došlo k veľmi nezvyčajnému zlyhaniu hardvéru, ktoré sme ešte nevideli. Nie, už ho nemôžeme použiť. Budeme potrebovať nasadiť ďalší kus? To bude závisieť od vývoja sezóny. V tejto chvíli k tomu neviem nič povedať.”

Po zimnej dvojitej zmene pravidiel majú jazdci naďalej štyri kusy pohonných jednotiek. Lewis Hamilton si tak bude musieť vystačiť s tromi, čo mu neskôr môže chýbať. Ak by sa pohonná jednotka dala spojazdniť hoci bez garancie stopercentnej spoľahlivosti, Mercedes by ju mohol využiť aspoň v piatkových tréningoch, ale tento scenár je už vylúčený.

Súvisiace články