logo F1online.sk

Mercedesu to svedčí v chladnom prostredí. Príjemné prekvapenie, hovorí Russell

George Russell
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 4. 2024

Ešte nevieme, čo je v neporiadku s monopostom Mercedes W15, ale už vieme, že auto diametrálne mení svoje správanie aj bez zmeny nastavenia. Šéf stajne Toto Wolff aj technický riaditeľ James Allison potvrdili, že v Austrálii sa oteplilo o päť stupňov a monopost aj bez zmeny nastavenia úplne zmenil náladu jeho pilotov. Našťastie, v Suzuke bolo v piatok dosť chladno.

Teplomer v prvý deň Veľkej ceny Japonska siahal niekam k dvanástim alebo trinástim stupňom Celzia. Aj keď to nemusí byť jediný (alebo skutočný) dôvod zlepšenej formy Mercedesu, faktom je, že obaja piloti si správanie svojho auta v piatok pochvaľovali.

„V prvom tréningu bola naša výkonnosť určite lepšia, než sme očakávali, čo nás príjemne prekvapilo a s autom sa dobre jazdilo. Lewis a ja sme boli veľmi spokojní s vyvážením,“ povedal po skončení piatkového programu George Russell.

„Je pravda, že monopost podáva lepšie výkony, keď je o niečo chladnejšie, ale vykonali sme množstvo skúšok v snahe zlepšiť konzistentnosť v meniacich sa podmienkach. Čas ukáže. V každom príapde druhý tréning bude určite všetkým chýbať. Mali sme niekoľko zaujímavých vecí, ktoré sme chceli vyskúšať, ale tak to vo Formule 1 niekedy skrátka chodí,“ dodal Russell.

Ten však odmietal z výsledkov prvého tréningu (v tom druhom sa vlastne nejazdilo) čokoľvek čítať. Rozhodovať bude beztak pretekové tempo a degradácia pneumatík, ktorá by mala byť na Suzuke opäť vysoká. Víkend je teda stále len na začiatku.

„Je jasné, že tieto pneumatiky vydržia v kvalifikácii len jedno kolo. Nemôžete na jednej sade odjazdiť viac pokusov. Väčšina jazdcov má pre kvalifikáciu len tri alebo štyri sady pneumatík, takže musíte trafiť každú príležitosť, ak sa chcete dostať do Q3 s dvoma čerstvými sadami gúm. Uvidíme vysokú degradáciu pneumatík a presne na túto oblasť sa sústredíme,“ povedal Russell.