Sargeant hovorí o hlúpej chybe. Podľa Vowlesa neodhadol, “kde na trati je jeho auto”
Logan Sargeant si po prvom tréningu v Japonsku môže podať ruku s Alexom Albonom, ktorý podobne zbytočne havaroval v Austrálii. Rozdiel je v tom, že tentoraz to šasi prežilo, no imidžu amerického pretekára to veľmi nepomôže. Ku cti mu však slúži, že si svoju chybu otvorene priznal.
Sargeantove tréningové jazdy sa skončili v ľavotočivej zákrute Dunlop. Logan v ňom pravými kolesami zašiel až na trávnik, po čom automaticky nasledovala strata kontroly, hodiny a náraz do bariéry. Monopost bol totálny zničený a mechanici ho opravovali aj počas druhého tréningu. Našťastie sa nepoškodilo šasi, pretože Williamsu stále chýba náhradný kus. V tíme predpokladajú, že ho stihnú vyrobiť až na VC Miami.
V každom prípade Williamsu prišlo vhod, že počas druhého tréningu pršalo, a tak Sargeant neprišiel o ďalších 60 minút na prípravu. Už aj bez toho musí byť jeho sebavedomie na historickom minime vzhľadom na rozhodnutie tímu z Melbourne.
“Neuvedomil som si, kam som umiestnil svoje auto,” priznal Logan Sargeant po nehode. “Pravdupovediac to bola trochu hlúpa chyba. Takú chybu by som nemal spraviť, najmä nie v prvom tréningu.”
Možno si spomeniete na minuloročný tréning, v ktorom rodák z Floridy takisto skončil v bariére. Vtedy sa mu však nestala osudnou zákruta Dunlop, ale výjazd z poslednej šikany. “Našťastie to nebola taká chyba ako vlani, nepreháňal som to s rýchlosťou. Tím však aj tak musí odstrániť tieto škody. Našťastie to mohlo dopadnúť aj horšie.”
Sargeant sa odmieta obhajovať tým, že by po Austrálii prišiel o sebavedomie a z toho pramenila jeho nehoda. “Určite som nebol otrasený. Ak niečo, tak som sem po voľnom týždni prišiel čerstvý a pripravený vyraziť. Nestratil som sebavedomie. Po dnešku by som sa nakopal, ale nijako to s tým nesúvisí. Bola to len chyba zraku, ktorú zajtra hodím za hlavu.”
Podľa šéfa tímu Jamesa Vowlesa Sargeant zlyhal v tom, ako umiestnil svoj monopost. Ani on si nemyslí, že by sme v tejto nehode mali hľadať rozkladajúce sa zvyšky austrálskej potupy.
“Toto nebola chyba jazdca, ktorý by príliš tlačil na limity,” podotýka James Vowles. “Je to iný typ chyby. Určite je frustrujúca, ale v danej chvíli nebol na hranici možností monopostu.”
“Auto malo oveľa väčší potenciál zatočiť. On skrátka nevedel, kde sa jeho auto nachádza na trati v porovnaní s jeho očakávaním. Nemyslím si teda, že by sme videli reakciu človeka, ktorý v Melbourne nejazdil. Videli sme skôr incident, ktorý sa mohol stať kedykoľvek,” doplnil.