logo F1online.sk

Hamilton: V tomto aute som sa ešte nikdy necítil tak dobre

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 4. 2024

Ďalšia húsenková dráha vyjadrení Lewisa Hamiltona sa môže začať, poviete si po skúsenostiach so sedemnásobným majstrom sveta. Tentoraz to však nemusí byť celkom tak a Mercedesu môže víkend v Suzuke skutočne vyjsť. Optimista je aj Hamilton, ktorý po piatku hľadal samé superlatíva.

Piatkový program bol v porovnaní so štandardným víkendom skrátený na polovicu. O tú druhú nás pripravil dážď a nutnosť nasadiť intermediálne pneumatiky, ktoré si nikto nechcel zbytočne míňať. Už teraz ich majú stajne veľmi málo. “Je škoda, že sme neodjazdili druhý tréning, ale zmenili pravidlá o pneumatikách a na intermediálkach nikto nejazdil. Nebolo to zrovna najrozumnejšie,” poznamenal Lewis Hamilton.

Pre Mercedes to však môže byť požehnaním. Ak si dobre spomínate na posledné súťažné víkendy, väčšinou sa opakoval jeden a ten istý scenár: Lewis Hamilton bol po prvom tréningu relatívne spokojný, potom však začal s inžiniermi “experimentovať” a jeho nálada klesala k bodu mrazu.

Teraz Mercedes nestihol nič pokaziť, mohli by sme uštipačne poznamenať. “Bol to skvelý tréning, naozaj vynikajúci. Máme za sebou najlepší tréning tohto roka, z auta som ešte nikdy nemal taký dobrý pocit,” rozplýval sa 39-ročný Brit, ktorý v úvodnom tréningu skončil piaty za tímovým kolegom Russellom. “Zatiaľ je to veľmi pozitívne a som nadšený.”

“Na tomto okruhu to mám veľmi rád, každému jazdcovi sa páči, no v posledných rokoch balans nebol dobrý a v aute sa jazdilo ťažko,” spomína na predchádzajúce ročníky, ktoré sa uskutočnili vždy na jeseň. “Vzhľadom na ťažké posledné preteky a skvelú robotu, ktorú sme odviedli počas posledného týždňa, sa zdá, že sme sa pekne odrazili. Lepšie sme trafili to správne okno. Odvtedy som na aute v podstate nič nezmenil.”

Aby sme však boli féroví, treba pripomenúť slová technického riaditeľa Mercedesu Jamesa Allisona. Po debriefingu VC Austrálie vraj v Mercedese skúmali, čo spôsobuje výkyvy v správaní monopostu a dospeli k jednému možnému vysvetleniu: Čím sú teploty vyššie, tým je správanie monopostu horšie. Allison napríklad pripomenul, že medzi austrálskym tretím tréningom a kvalifikáciou tím nemenil nastavenia, no monopost spomalil.

Suzuka je v tomto ohľade úplne iná. Keďže sa tu jazdí už v apríli, je aj oveľa chladnejšie, čo azda pomôže Mercedesu. “Už od začiatku máme lepšie postavené základy. Ak nebudeme meniť príliš veľa vecí a nič nepokazíme, táto situácia by mohla pretrvať,” dúfa Hamilton.