Hamilton: V tomto aute som sa ešte nikdy necítil tak dobre
![Lewis Hamilton](/_next/image?url=https%3A%2F%2Ff1spravy.sk%2Fwp-content%2Fuploads%2FGKYDUQCXkAAOMCt.jpeg&w=3840&q=90)
Ďalšia húsenková dráha vyjadrení Lewisa Hamiltona sa môže začať, poviete si po skúsenostiach so sedemnásobným majstrom sveta. Tentoraz to však nemusí byť celkom tak a Mercedesu môže víkend v Suzuke skutočne vyjsť. Optimista je aj Hamilton, ktorý po piatku hľadal samé superlatíva.
Piatkový program bol v porovnaní so štandardným víkendom skrátený na polovicu. O tú druhú nás pripravil dážď a nutnosť nasadiť intermediálne pneumatiky, ktoré si nikto nechcel zbytočne míňať. Už teraz ich majú stajne veľmi málo. “Je škoda, že sme neodjazdili druhý tréning, ale zmenili pravidlá o pneumatikách a na intermediálkach nikto nejazdil. Nebolo to zrovna najrozumnejšie,” poznamenal Lewis Hamilton.
Pre Mercedes to však môže byť požehnaním. Ak si dobre spomínate na posledné súťažné víkendy, väčšinou sa opakoval jeden a ten istý scenár: Lewis Hamilton bol po prvom tréningu relatívne spokojný, potom však začal s inžiniermi “experimentovať” a jeho nálada klesala k bodu mrazu.
Teraz Mercedes nestihol nič pokaziť, mohli by sme uštipačne poznamenať. “Bol to skvelý tréning, naozaj vynikajúci. Máme za sebou najlepší tréning tohto roka, z auta som ešte nikdy nemal taký dobrý pocit,” rozplýval sa 39-ročný Brit, ktorý v úvodnom tréningu skončil piaty za tímovým kolegom Russellom. “Zatiaľ je to veľmi pozitívne a som nadšený.”
“Na tomto okruhu to mám veľmi rád, každému jazdcovi sa páči, no v posledných rokoch balans nebol dobrý a v aute sa jazdilo ťažko,” spomína na predchádzajúce ročníky, ktoré sa uskutočnili vždy na jeseň. “Vzhľadom na ťažké posledné preteky a skvelú robotu, ktorú sme odviedli počas posledného týždňa, sa zdá, že sme sa pekne odrazili. Lepšie sme trafili to správne okno. Odvtedy som na aute v podstate nič nezmenil.”
Aby sme však boli féroví, treba pripomenúť slová technického riaditeľa Mercedesu Jamesa Allisona. Po debriefingu VC Austrálie vraj v Mercedese skúmali, čo spôsobuje výkyvy v správaní monopostu a dospeli k jednému možnému vysvetleniu: Čím sú teploty vyššie, tým je správanie monopostu horšie. Allison napríklad pripomenul, že medzi austrálskym tretím tréningom a kvalifikáciou tím nemenil nastavenia, no monopost spomalil.
Suzuka je v tomto ohľade úplne iná. Keďže sa tu jazdí už v apríli, je aj oveľa chladnejšie, čo azda pomôže Mercedesu. “Už od začiatku máme lepšie postavené základy. Ak nebudeme meniť príliš veľa vecí a nič nepokazíme, táto situácia by mohla pretrvať,” dúfa Hamilton.