Marko veril viac Verstappenovi ako Pérezovi: Keby bol v pretekoch Max, vyzeralo by to inak
Sergio Pérez musel po pretekoch v Austrálii vysvetľovať, čo mu tentoraz zabránilo zaskočiť za Maxa Verstappena a získať pre svoj tím víťazstvo. Mexičan vyhlásil, že s rýchlosťou monopostu RB20 by v Melbourne nevyhral ani Max Verstappen, čo nenechalo chladným Helmuta Marka.
O obrovskom rozdiele vo výkonoch Maxa Verstappena a Sergia Péreza netreba nikoho presviedčať. Určite nie Helmuta Marka, ktorý je v Red Bulle pre trojnásobného šampióna akousi otcovskou postavou. Keď sa teda Pérez pred novinármi bránil suverénnym vyhlásením, že ani Verstappen by nevyhral, športový poradca dal najavo, ako vníma rozdiel medzi jazdcami Red Bullu.
“Rozprával som sa s Maxom, ktorý povedal, že aj napriek problémom dokázal pomerne ľahko držať krok so Sainzom,” vyhlásil Helmut Marko, ktorého cituje nemecká Sky. “Keby bol v pretekoch Max, dopadlo by to úplne inak.”
V čase rozhovoru inžinieri Red Bullu netušili, čo presne spôsobilo problémy s brzdami. “Ešte presne nevieme, ale brzda sa neuvoľnila už v kole, keď ho predbehol Sainz. Okrem toho dostal menší šmyk, čoho dôsledkom bolo Sainzovo predbehnutie. Potom sa brzda celkom zasekla a my sme boli veľmi radi, že nezačalo horieť úplne všetko,” hľadá pozitíva Helmut Marko. Ak by sa plamene vymkli spod kontroly a rozšírili sa aj ďalej či výbuch by prišiel skôr, v ohrození by mohla byť aj úplne nová pohonná jednotka.
Brzdy však neboli jediným problémom Red Bullu. Sergia Péreza trápilo opotrebovanie pneumatík aj zaseknutá fólia v podlahe. “Miestami sme boli o dve sekundy pomalší ako lídri. Možno bol tlak vzduchu príliš vysoký alebo sme sa s nastaveniami ubrali nesprávnym smerom. V každom prípade Pérezov výsledok nás núti zamyslieť sa.”
Helmut Marko neskôr vo svojom stĺpčeku pre speedweek.com uviedol, že Pérezovi jeho výsledok nevyčíta. “Sergio neodjazdil zlé preteky, práve naopak. Mal pomerne veľké poškodenie na podlahe spôsobené prejazdom cez vysoké obrubníky,” prezradil v pondelňajšom článku na dôvažok k avizovanej zaseknutej fólii. “Max sa už v piatok presvedčil o tom, aké sú jedovaté. Pre istotu sme mu vymenili motor, aby si v Honde boli istí, že neutrpí žiadne ďalšie poškodenie.”
Christian Horner tvrdil, že Pérez začal strácať po súboji s Fernandom Alonsom. Jeho kolega vo vedení to nevedel potvrdiť ani vyvrátiť. “Nevieme, kedy presne sa poškodila Pérezova podlaha, pretože občas jazdil rovnako rýchlo ako piloti vpredu, no ku konci stintov s drobiacimi sa pneumatikami jeho rýchlosť výrazne klesala.”
“Ešte nie je jasné, či vysokú degradáciu spôsobilo poškodenie podlahy alebo sme gumy ničili našimi nastaveniami. Austrália však ukázala, ako rýchlo sa to vo Formule 1 môže zvrtnúť. Po dvoch dominantných pretekoch sme museli tvrdo bojovať,” skonštatoval Marko.