logo F1online.sk

Russell skončil druhý, no ani on nebol stopercentne spokojný s autom

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala8. 3. 2024

George Russell v druhom tréningu naznačil, aké sú možnosti monopostu W15 v uličkách saudskoarabskej Džiddy. Zdá sa však, že strieborné šípy ešte nevyužili celý svoj potenciál. Aj keď mal Russell lepšie nastavenia ako jeho tímový kolega, o absolútnej spokojnosti nehovoril.

Druhý tréning ovládol Fernando Alonso, za ktorým skončil George Russell so stratou 0,230 sekundy. Mladý Brit v službách Mercedesu bol jednoznačne najrýchlejším pilotom na trati v druhom sektore, nuž a v tom treťom ho dokázal predbehnúť len Fernando Alonso. Ak Russell dokáže ukrojiť niečo zo svojho trojdesatinového manka v prvej časti okruhu, v boji o pole position sa zaradí medzi top kandidátov.

“Bol to trochu nevydarený tréning,” povzdychol si George Russell napriek zisku druhej priečky. “Myslím si, že sme nemali auto v perfektnom okne. Časy vyzerali dobre s malým aj veľkým množstvom paliva, ale nie sme si istí tým, kde sa teraz nachádzame. Opäť je to tesné. Menším prekvapením je Aston, no je skvelé ich vidieť tu hore.”

Lewis Hamilton vo štvrtok uviedol, že v Mercedese stavili na rozdielne nastavenia. Jeho kolega na rozdiel od Bahrajnu prikývol. Inžinieri vďaka tomuto “rozhodeniu sietí” budú môcť povyberať z nastavení len to najlepšie.

“Veľa sme toho otestovali. V prvom tréningu Lewis začal s jedným nastavením, ja zas s drasticky odlišným. V druhom tréningu sme urobili presný opak a nastavenia sme si vymenili, aby sme sa viac naučili o aute a získali spätnú väzbu od nás oboch,” prezradil Russell s tým, že učiť sa je v tejto fáze roka najdôležitejšie. “Ešte stále je skoro. Toto je len druhá veľká cena sezóny. Máme nové auto, doposiaľ sme boli len na jednom okruhu. Musíme sa ďalej učiť.”

Prvé dva tréningy priniesli aj to, čo sme už čakali: Množstvo sťažností na blokovanie a niekoľko hraničných situácií. Jedna z nich stála Mercedes 15-tisíc eur a Lewis Hamilton dostal varovanie za zablokovanie Logana Sargeanta.

George Russell prezradil, že jazdci majú na volante novú pomôcku, no stále platí, že všetko musí pozorne sledovať pretekový inžinier. “V Džidde je to vždy náročné. Toto je z jazdeckého hľadiska jeden z najlepších okruhov, ale nič na ňom nevidíte.”

“FIA tento rok nasadila na naše displeje časové rozostupy od auta vpredu a vzadu. Je to veľké zlepšenie, no ak máte za sebou dve autá v pomalom kole a za ním je monopost, ktorý sa rúti rýchlosťou 300 km/h, a predbehne ich… Niečo také sa stalo aj v Lewisovom prípade so Sargeantom. Na displeji mu ukazovalo jazdca priamo za ním, ale netušil, kto je tým tretím-štvrtým monopostom za ním v ostrom kole,” poukázal na jeden nedostatok nového systému. “Z hľadiska bezpečnosti je to však veľký krok vpred.”