logo F1online.sk

Aerodynamický hendikep bude od roku 2022 ešte prísnejší

George Russell
© Twitter/Williams
Ladislav Király
Ladislav Király27. 5. 2020

Pred niekoľkými dňami sme vás informovali o tom, že tímy sa dohodli na pravidlách týkajúcich sa aerodynamického hendikepu. Tí najlepší budú do istej miery obmedzení a nebudú môcť vyvíjať toľko, ako najslabšie stajne.

Podľa Christiana Hornera z Red Bullu je to paradoxné, pretože najväčšie tímy takto ušetria a menšie budú môcť míňať viac. Väčšina ostatných zoskupení však bola ZA a novinka začne platiť počnúc budúcim rokom. Čaká sa už len na formálne potvrdenie zo strany Svetovej motoristickej rady FIA.

Zaujímavá informácia RaceFans hovorí o tom, že aerodynamický hendikep sa nebude nastavovať len raz ročne, ale dvakrát. Raz pred sezónou na základe majstrovskej pozície z predchádzajúceho ročníka a raz uprostred roka na základe majstrovskej pozície k 30. júnu.

V súčasnosti je stanovená určitá referenčná hranica týkajúca sa množstva času povoleného stráviť vo veternom tuneli a množstva dát využiteľných v CFD.

V roku 2021 to bude tak, že najlepší tím bude môcť využiť iba 90 percent referenčnej úrovne, avšak najhorší až 112,5 percenta. To znamená, že Williams by aktuálne mohol testovať o 25 percent viac, ako Mercedes.

Od roku 2022 sa to ešte sprísni a posledný tím by mohol testovať až o 64 percent viac, ako prvý. Najsilnejšia stajňa už totiž bude obmedzená len na 70 percent referenčnej úrovne a najslabšia sa posunie na 115 percent.

Množstvo testov v roku 2021 v závislosti od majstrovskej pozície: 1. 90%, 2. 92,5%, 3. 95%, 4. 97,5%, 5. 100%, 6. 102,5%, 7. 105%, 8. 107,5%, 9. 110%, 10. 112,5%, nový tím: 112,5%.

Množstvo testov od roku 2022 do 2025: 1. 70%, 2. 75%, 3. 80%, 4. 85%, 5. 90%, 6. 95%, 7. 100%, 8. 105%, 9. 110%, 10. 115%, nový tím: 115%.

Súvisiace články