logo F1online.sk

Ocon sa vyjadril nelichotivo o forme nového Alpinu. Chystá sa jeho odchod z tímu?

Esteban Ocon
© Filip Škripko
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 1. 2024

Sezóna 2024 sa nám nezadržateľne blíži a dianie na jazdeckom trhu patrí k najväčším očakávaniam nového ročníka. Bez zmluvy je celý rad jazdcov a patria k nim aj obaja piloti tímu Alpine. Esteban Ocon možno trochu nečakane prehral interný súboj s Pierrom Gaslym, aj keď ten bol v tíme úplne nový, a potom sa mal veľmi nelichotivo vyjadriť na margo kvality nového monopostu A524. Chystá sa jeho odchod z tímu?

Ocon podpísal s Alpinom v júni 2021 trojročný kontrakt. Jeho porovnanie s mocným Fernandom Alonsom v rokoch 2021 a 2022 vyznelo pre rodáka z Évreux viac ako lichotivo, ale na sezónu 2023 už nebude spomínať v najlepšom. S tímovým kolegom, ktorým sa stal Pierre Gasly, zviedol ďalší vyrovnaný súboj, v ktorom bol pred sezónou miernym favoritom vzhľadom na svoje skúsenosti.

Gasly však podal sympatický výkon, tímového kolegu zdolal na body 62:58 a v kvalifikáciách 14:8, kým Ocon vládol v pretekovom porovnaní pomerom 10:9. Obom po tejto sezóne končia zmluvy a o oboch by mohol byť na trhu záujem, keďže sú stále mladí a už dokázali vo Formule 1 zvíťaziť. Ale čo keď chcú odísť obaja a dobrovoľne?

V zákulisí už zaznievajú šumy, že ani jeden z pilotov nie je spokojný so situáciou v tíme a s prebiehajúcim vývojom. Kým s touto informáciou neprišli zvlášť overené zdroje, s jednou prišiel komentátor priamych prenosov na televízii Sky David Croft.

„Mojou nádejou pre tento rok je, že Mercedes postaví auto, ktoré je viac na úrovni Red Bullu. Neviem, čo všetko prebieha v zákulisí. V tejto chvíli ešte nikto ani len neotočil volantom, ale Esteban Ocon si myslí, že Alpine je trochu pomalý. Povedal mi to pred Vianocami, ale ja neviem, kto bude v naozaj dobrej forme,“ uviedol Croft na Autosport International Show.

Ocon sa pritom po sezóne odvážne vyjadril, že podľa jeho názoru sa môže Alpine postarať o podobné zmŕtvychvstanie ako vlani McLaren, ale Croftove vyjadrenia svedčia o inej úrovni sebadôvery v továrni francúzskej stajne. Mohla by byť táto „prvá lastovička“ začiatkom konca francúzskeho pretekára v Alpine? Verte či nie, aj po dlhých rokoch vo farbách tohto tímu ho naďalej zastupuje Mercedes.

„Stále sme s ním úzko prepojení. Je to jazdec Alpinu a je plne oddaný tomuto tímu, ale my stále riadime jeho kariéru,“ povedal v rozhovore pre portál The Race šéf jazdeckého programu Mercedesu Gwen Lagrue. „Vo Formule 1 je len dvadsať miest a my v istom zmysle takmer všetci spolupracujeme v najlepšom záujme tohto športu. Máme s Alpinom veľmi dobré vzťahy a takisto s ostatnými. Vždy sa snažíme nájsť najlepšie riešenie v záujme tímu aj jazdca.“

Navyše, Ocon sa v ostatnom období stal predmetom prestupových špekulácií. Už od jesene sa hovorí o jeho možnom spojení s továrenským tímom Audi. Nemci chcú mať svojich budúcich jazdcov v Sauberi už v roku 2025, aby tak mali dvanásť mesiacov na prípravu. Nie je ťažké si predstaviť, že Ocon, ktorý nemá v Alpine najlepšie vyhliadky, by ten jeden rok rád vydržal, aby sa následne mohol podieľať na budovaní úspechu továrenského tímu nemeckej automobilky. Ešte v októbri o tom písal portál Motorsport.com a neskôr aj reportér Lawrence Barretto z portálu F1.com.