logo F1online.skF1online.sk

Motorsport.com: Audi chce v tíme Hülkenberga a Ocona ešte pred rokom 2026

Audi, ilustračné
© Twitter/Audi Sport
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 10. 2023

Aj keď sa v nedávnych týždňoch objavili informácie, podľa ktorých si to v Audi s projektom F1 rozmysleli, zjavne išlo len o plané reči. V Neuburgu a v Hinwile totiž pokračuje agresívny náborový proces a obe továrne postupne zvyšujú počet zamestnancov. Fanúšikov budú, samozrejme, najviac zaujímať mená dvoch konkrétnych nových zamestnancov, na ktorých mená si ešte budeme musieť počkať.

Rok 2024 nám už búcha na dvere, čo znamená, že Alfa Romeo ukončí spoluprácu so Sauberom a otvorí cestu užšej kooperácii Audi a švajčiarskeho celku, ktorý sa postupne dostáva do vlastníckeho područia nemeckej automobilky. V zákulisí však pokračuje frenetická príprava nového projektu, ktorého od oficiálneho spustenia delia už iba niečo vyše dva roky.

V súčasnosti je najdôležitejšie rozšíriť personálnu a technickú základňu nového tímu, ktorý bude rozdelený medzi továrne v nemeckom Neuburgu a švajčiarskom Hinwile. Pod vedením Adama Bakera a Stefana Dreyera sa postupne napĺňa plán na angažovanie 400 zamestnancov na oddelení pre vývoj hybridnej časti pohonnej jednotky. Nedávno bol uvedený do prevádzky aj nový simulátor, na ktorom už zarezáva ostrieľaný švajčiarsky pretekár Neel Jani.

Medzitým sa asi 360 kilometrov západne od Neuburgu rozprestiera továreň tímu Sauber, ktorá si pamätá časy, keď tu pracovali zamestnanci BMW na projekte monopostu F1, dokonca tu stále pracujú pamätníci tejto éry, vďaka ktorej ochutnali aj radosť z víťazstva. Historický areál je dnes už len tieňom zašlej slávy, ale to sa má čoskoro zmeniť. Aj sem prichádzajú noví zamestnanci a v roku 2025 by tu malo pracovať až 800 ľudí, teda o 250 viac než dnes.

Sauberu príde veľmi vhod nedávne navýšenie kapitálových investícií, ktoré môžu účastníci vykonať mimo rozpočtového stropu. Hľadanie nových zamestnancov na kľúčové pozície však sťažujú hlavne neúprosné výpovedné lehoty, ktoré môžu dosiahnuť až dĺžku 24 mesiacov. Medzi výnimky patrí bývalý technický riaditeľ McLarenu James Key, ktorého príchod tím oznámil v júni po neúspešnom pôsobení vo Wokingu. Britský inžinier sa pripojil k svojmu starému známemu Andreasovi Seidlovi, ktorý je kľúčovou postavou pri prechode Sauberu pod krídla Audi.

Plánom je dostať jazdcov do tímu už v roku 2025

Nemecký manažér začal podľa informácií talianskej edície portálu Motorsport.com „sondovať“ situáciu na jazdeckom trhu už v tomto roku a cieľ je vraj dostať oboch pilotov do tímu už v roku 2025, aby sa mohli zúčastniť príprav na prechod pod vlajku Audi v roku 2026. To znamená, že Audi bude aktívne na jazdeckom trhu už v priebehu budúcej sezóny.

„Sauber začal v priebehu sezóny monitorovať situáciu na jazdeckom trhu. Plánom je priviesť pilotov Audi do tímu jeden rok pred debutovou sezónou 2026. Nie je to jednoduchá úloha pre generálneho riaditeľa Andreasa Seidla a šéfa tímu Alessandra Alunniho Braviho, keďže väčšina špičkových jazdcov nebude na trhu. Okrem skutočnosti, že jazdci nemusia mať o projekt Audi záujem, súčasní piloti Mercedesu, McLarenu a takisto Max Verstappen sú zmluvne viazaní minimálne do roku 2025. Predĺženie kontraktov pilotov Ferrari sa v súčasnosti považuje za samozrejmosť,“ uviedol Motorsport.com.

„Počas celého leta prenikali na verejnosť fámy o konzultáciách s najvyšším vedením Audi a najpravdepodobnejšie sa momentálne zdajú byť tie, ktoré hovoria o obojstrannom záujme o služby Nica Hülkenberga a jedného zo súčasných jazdcov Alpinu (všetci traja budú po sezóne 2024 bez zmluvy, pozn. red.), ktorým by podľa rôznych zasvätených mal byť Esteban Ocon,“ píšu v Taliansku.

Motorsport.com však jedným dychom dodáva, že nie je ľahké presvedčiť pilota, aby sa stal súčasťou projektu už v sezóne 2025, keďže Sauber by v poslednom roku starých pravidiel nemal byť nijako zvlášť konkurencieschopný. Prežiť jednu menej konkurencieschopnú sezónu, aby ste sa potom stali súčasťou továrenského tímu, to je hlavné lákadlo Audi. Nemecká automobilka však nedokáže zaručiť, že v roku 2026 dodá svojim pilotom rýchle auto.

Súvisiace články

Diskusia