logo F1online.sk

Motorsport.com: Simone Resta sa pohádal s majiteľom tímu a opustil Haas

Günther Steiner a Simone Resta
© LAT Photo/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 1. 2024

Talianskemu inžinierovi Simonemu Restovi asi nie je súdené presadiť sa na pozícii technického riaditeľa. Rodák z Imoly pôsobil dlhé roky vo Ferrari, kde sa vypracoval na jedného z najdôležitejších mužov technického oddelenia. Nevedno, čo nakoniec viedlo k jeho odchodu z tímu, ale v talianskych médiách sa ako dôvod skloňovala firemná politika. Rovnaké zdroje teraz uvádzajú, že Resta sa po sporoch rozišiel aj so svojím posledným zamestnávateľom.

Simone sa vo Ferrari vypracoval až na hlavného dizajnéra. Údajne však nenachádzal spoločnú reč so svojím nadriadeným Mattiom Binottom, a tak sa rozhodol hľadať šťastie inde. V máji 2018 sa stal technickým riaditeľom Alfy Romeo, ale už v auguste 2019 sa vrátil do Ferrari. Druhýkrát opustil tím v januári 2021, keď sa stal novým technickým riaditeľom Haasu.

Išlo o viac ako zaujímavý krok, keďže technické oddelenie americkej stajne sa vtedy presťahovalo priamo do areálu Ferrari v Maranelle. Scuderia prenajala Haasu nevyužívanú budovu a odovzdala svojmu zákazníkovi aj desiatky inžinierov. Patril k nim aj Resta, ktorý sa podľa viacerých zdrojov oficiálne ani nestal zamestnancom Haasu, ale išiel tam iba na „hosťovanie“.

Podľa správ talianskej edície portálu Motorsport.com je však opäť na odchode. S Genem Haasom – majiteľom stajne – sa vraj nepohodol na budúcom smerovaní vývoja. „Podľa špekulácií Resta preferoval investovanie rozpočtu na vývoj skoršej verzie monopostu, ktorá vychádzala z konceptu Ferrari, bola často rýchla na jedno kolo, ale podobne ako auto dodávateľa trpel abnormálnou degradáciou pneumatík. Na druhej strane Gene Haas požadoval zostrojenie auta podľa víťazného receptu Red Bullu, aj keď by sa táto investícia nemusela vyplatiť,“ píšu v Taliansku.

Haas má za sebou skutočne otrasný záver sezóny. Tím spadol až na úplne posledné miesto. Aj keď na svoje domáce podujatie v Austine priviezol úplne novú a od základov zmenenú B-špecifikáciu monopostu, inžinieri ju nedokázali sfunkčniť a tím sa prepadol ešte hlbšie. Na posledných dvoch pretekoch dokonca jazdili Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen s dvoma odlišnými špecifikáciami. Prvý menovaný sa vrátil k starej, druhý uprednostnil novú.

Ešte nevieme, aká bude Restova ďalšia budúcnosť. Motorsport.com špekuluje o návrate do Ferrari, ale pripúšťa aj možnosť, že sa opäť vydá do Hinwilu, kde „má množstvo obdivovateľov“ a kde hľadajú inžinierov pre továrenský tím Audi.

Tieto správy následne potvrdila aj globálna edícia portálu Motorsport.com.

Súvisiace články