logo F1online.sk

Sainz: Tímu som povedal, že musíme zrýchliť o šesť desatín

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 12. 2023

Viete, ako zistíte, či bola uplynulá sezóna dobrá? Keď sa otázky novinárov a články motoristických médií vracajú k práve skončenému roku, znamená to, že máme za sebou kvalitný a vyrovnaný ročník. Keď sa však pozornosť automaticky obracia k novej sezóne, tak tá uplynulá nebola príliš dobrá. Trend zimy 2023/24 sa jednoznačne uberá smerom do budúcnosti, od ktorej si fanúšikovia i odborníci sľubujú vyrovnanejší boj o titul. O to sa však musia postarať inžinieri Ferrari, Mercedesu a ďalších tímov.

Akú mali súperi Red Bullu stratu? Dosť veľkú na to, aby sa partička z Milton Keynes tešila 21-krát. Dominancia a bezchybnosť Maxa Verstappena a jeho tímu bola skutočne ohromujúca. Faktom však je, že súperi sa tešili z pole position hneď osemkrát, čo naznačuje, že strata rivalov sa nemerala v sekundách. Pilot Ferrari Carlos Sainz to svojmu tímu vraj vyčíslil jasne.

„Max išiel na sto percent, keď potreboval ísť na sto percent,“ prehlásil španielsky pretekár na marketingovom podujatí svojho sponzora Estrella Galicia. „V uplynulej sezóne sa Red Bullu mnohokrát stalo, že keď mali desaťsekundový náskok, nepotrebovali ho navýšiť o ďalších päť sekúnd, takže si ich pravdepodobne nechali v rukáve.“

„Taká je moja teória a taký je môj názor. Preto som tímu povedal, že nám nestačí získať štyri desatiny, ale potrebujeme šesť, pretože som si istý, že v niektorých pretekoch zo seba Red Bull nevydal maximum. Musíte sa na to pozerať tak, že keď mali rezervu, možno nešli na sto percent,“ skonštatoval Sainz.

Program jeho tímu po skončení sezóny bol jasný: analýza dát a pokračujúci vývoj nového monopostu. Ferrari v samom závere roka trochu prekvapilo, keď mohutne doťahovalo Mercedes na druhom mieste Pohára konštruktérov. Stačilo trochu viac šťastia alebo lepšia spoľahlivosť a druhé miesto by putovalo opäť do Maranella. Ako však povedal legendárny Enzo, byť druhým vlastne znamená byť prvým porazeným. Vo Ferrari sa tak teraz sústredia hlavne na dostihnutie Red Bullu.

„Čaká nás ešte veľa mítingov, na ktorých budeme všetko analyzovať. V januári, mesiac pred štartom prvých pretekov, sa uskutoční celkové hodnotenie, po ktorom bude všetko jasnejšie. Red Bull veľmi dobre vie, čo potrebujú od auta s týmito technickými pravidlami,“ povedal Sainz.

„Videli ste, že v sobotu ich môžeme poraziť alebo sa im vyrovnať; videli ste, že sme neboli ďaleko, ale v nedeľu sme strácali pol sekundy na kolo, čo znamená 30 sekúnd straty na dĺžku celých pretekov. Čísla teda vedia byť zavádzajúce. Všetci vieme, že všestrannosť v pretekovom tempe je ich veľkou devízou. Myslím si, že práve v tom musíme nájsť kľúč,“ prehlásil španielsky pretekár.

Podľa jeho slov zviedol Ferrari na scestie aj nesprávny koncept, ktorý inžinieri zavrhli až začiatkom sezóny 2023, keď už bolo nad slnko jasné, akým náskokom disponuje Red Bull. „V júni 2022 sme si mysleli, že nie sme tak ďaleko, ale rok 2023 nám ukázal, že sme sa vydali nesprávnym smerom,“ povedal Sainz.

Súvisiace články