logo F1online.skF1online.sk

Na simulátore sa nové auto správa odlišne, prehlásil Sainz

Carlos Sainz pred Georgeom Russellom
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 12. 2023

Stará sezóna skončila a pred nami sú nejaké dva mesiace špekulácií a dohadovania. Informácie o nových autách budú tímy skrývať za každú cenu až do predsezónnych testov. Drobné náznaky sa však objavia.

Svoje nové auto (teda jeho zmenšený model) videl vo veternom tuneli Lewis Hamilton, Carlos Sainz si zas nový monopost – pracovne nazvaný ako Projekt 676 – vyskúšal vo virtuálnom svete. Príprava na nový ročník je v tomto okamihu už v plnom prúde a k tomu neodmysliteľne patrí aj testovanie na simulátore.

Ferrari svoje nové auto už naplno testuje a vyvíja vo virtuálnom svete aj s pomocou Carlosa Sainza a Charlesa Leclerca. Monopost, ktorý podľa informácií talianskej edície portálu Motorsport.com uvedie Ferrari verejnosti 13. alebo 15. februára, si ako prvý vyskúšal španielsky pretekár a s menovaným zdrojom sa podelil o svoje bezprostredné dojmy. Z jeho slov je však cítiť, že sa snaží držať nohami pevne na zemi a nevytvárať žiadne veľké očakávania.

„Auto pre rok 2024 sa na simulátore rozhodne správa inak než jeho predchodca SF-23, ale myslím si, že pokým doň nenatankujeme sto kilogramov paliva a neobujeme použité pneumatiky, bude nemožné posúdiť, ako zaobchádza s gumami, aké rýchle je v pretekovom tempe a aký to bude mať všetko vplyv na naše tempo,“ prehlásil Sainz.

„Zistíme to až na bahrajnských predsezónnych testoch, keď auto pošleme na trať. Dovtedy sa môžeme sústrediť len na zlepšovanie výkonnosti monopostu vo veternom tuneli a snahu ho čo najviac vylepšiť,“ dodal rodák z Madridu.

Všetkým je nad slnko jasné, aké malo Ferrari v uplynulom roku slabiny. Monopost SF-23 disponoval aj určitými silnými stránkami, ktoré však možno budú musieť inžinieri v Maranelle obetovať, aby získali vyváženejší a univerzálnejší stroj. V predchádzajúcich rozhovoroch na to upozorňoval aj samotný Sainz.

„Zvlášť v druhej polovici uplynulej sezóny sme sa pokúsili maximalizovať náš potenciál a v tomto smere sme odviedli lepšiu prácu. Je takmer neuveriteľné, že môže dochádzať k takým obrovským výkyvom vo výkonnosti, ale taká je dnešná Formula 1,“ povedal španielsky pretekár.

„Teraz sa musíme sústrediť na pochopenie toho, prečo je auto také silné v určitých podmienkach, a naopak, prečo je také chabé na ostatných tratiach a v určitých typoch zákrut. Existujú aspekty monopostu SF-23, ktoré by som rád videl aj v novom aute, ale ak chceme auto pre celú sezónu, možno sa budeme musieť vzdať niektorých z týchto vlastností,“ skonštatoval Sainz.

Súvisiace články

Diskusia