Horner si myslí, že Hamilton pri reštarte ťažil z DASu
Max Verstappen prešiel cieľom Veľkej ceny Eifelu ako druhý, pričom dobrá šanca na útok na vedúceho Lewisa Hamiltona sa mu naskytla jedenásť kôl pred koncom. Výjazd safety caru štartové pole spojil a Holanďan mohol zaútočiť. Avšak nevyšlo to.
Verstappen podľa vlastných slov doplatil na mimoriadne chladné pneumatiky, ktorým dlhý pobyt bezpečnostného auta na trati vôbec nepomohol. Hamilton mal mať v tomto smere podľa šéfa Red Bullu Christiana Hornera nečakanú výhodu: systém DAS.
„Dual Axis Steering“ funguje tak, že pretekár vie pomocou pohybu volantu k sebe, prípadne od seba, meniť zbiehavosť predných kolies. Operovať s ním vie tak, aby v gumách vďaka tomu udržal viac teploty.
„Keďže safety car tak dlho čakalo na stiahnutie štartového poľa k sebe a išlo pomaly, vznikol veľký problém s teplotami pneumatík,“ uviedol Horner. „No a myslím si, že Mercedes to vie so svojim systémom DAS zvládať asi o niečo lepšie, ako my. Reštart bol pre nás preto trochu ťažký, ale Max ho dobre zvládol. Nuž a následne to bolo do konca pretekov už len priamočiare.“
Angličan má napriek tomu pocit, že Red Bull sa k Mercedesu možno trochu priblížil. „V Maxovom podaní to bol veľmi solídny výkon a na konci pretekov ukoristil aj najrýchlejšie kolo. V úvode podujatia dokázal byť k pneumatikám veľmi jemný.“
„Max a Lewis boli v jednom okamihu viac ako 50 sekúnd pred Ricciardom, pričom štvrtému jazdcovi v poradí už išli dať kolo. Bolo to veľmi dominantné predstavenie. Celkovo však cítim, že počas tohto víkendu sme dosiahli pokrok a k Mercedesu sme sa trochu priblížili. Je super, že máme ďalšie druhé miesto.“
„Hlavne v prvom sektore to počas celého víkendu vyzeralo tak, že tam máme navrch. Tretí sektor bol zasa náš najslabší, ale všeobecne to bol silný víkend. Podľa mňa sme dosiahli progres, čo je určite povzbudzujúce. Ako som povedal, v niektorých oblastiach okruhu sme boli Mercedesu vyrovnaní, prípadne sme boli aj lepší.“
Bude mať Red Bull šancu na niektoré ďalšie tohtoročné víťazstvá? „Ešte máme Portimao, Istanbul či Imolu. Všetky tieto okruhy by pre nás mohli byť celkom zaujímavé. Sezónu chceme ukončiť pozitívne a pochopiť niektoré problémy tohtoročného RB16, ktoré prenesieme do RB16B.“
„Určite sme dosiahli progres, čo nás teší. Naďalej makáme a z auta sa pokúšame dostať výkon. V tomto roku nás čaká ešte množstvo pretekania a sme odhodlaní pokúsiť sa ukončiť ho vo veľkom štýle,“ dodal Christian Horner.