logo F1online.skF1online.sk

Štartový rošt bol poliaty olejom. To je neakceptovateľné, reaguje Sainz

Max Verstappen a Charles Leclerc po štarte VC Las Vegas 2023
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2023

Štart pretekov bol sprevádzaný značným chaosom v prvej zákrute. Niekoľko jazdcov sa tu roztočilo, no dôvodom neboli len nízke teploty trate a pneumatík. Carlos Sainz upozorňuje, že pred pretekmi bol pred prvou zákrutou rozliaty olej, ktorý znížil priľnavosť na vnútornej strane trate.

Fernando Alonso je obyčajne jedným z najlepších štartérov v poli. Vlnu prekvapenia preto vyvolala jeho pirueta, ku ktorej mu ani nikto nepomohol. V problémoch sa však neocitol sám. Max Verstappen vyletel z trate, Carlos Sainz sa zas roztočil a trafil Lewisa Hamiltona.

Sainz to pripisuje aj rozliatemu oleju, ktorý začal vytekať z veteránov, na ktorých sa jazdci viezli počas predpretekovej prehliadky. Maršali sa síce pokúsili olejové škvrny odstrániť, ale je jasné, že na týchto miestach bol stav trate horší.

“Videl som, že z áut na prehliadke jazdcov uniká dosť oleja. To je ďalšia vec, na ktorú sa FIA bude musieť pozrieť, pretože to nie je ani trochu fér, ak je na vnútornej stope olej,” odkázal na tlačovej konferencii Carlos Sainz. “Okrem toho, že tam je trať už prirodzene špinavšia, sme hodinu pred pretekmi vypustili na trať autá, z ktorých tiekol olej. To je neakceptovateľné. Pravdepodobne to spôsobilo hromadu nehôd v prvej zákrute.”

Twitter/Scuderia Ferrari

Organizátor by mal pred predstavením jazdcov klásť dôraz aj na technický stav historických áut. Od kvalifikácie sa totiž miera gripu úplne zmenila, a tak referencie všetkých jazdcov už neboli aktuálne.

“Nečakáte, že to bude až také zlé. Dotkol som sa brzdy, ani som ju poriadne nestlačil, a kolesá sa zablokovali. Nebrzdil som ani neskoro, ale pri tabuli 100 metrov a v rýchlosti, ktorá bola o 100 km/h nižšia ako v kvalifikácii,” vysvetľoval Carlos Sainz. “Studené pneumatiky sa azda taktiež pričinili, no v prvom kole to bolo totálne šokujúce. Všetci sme sa trápili.”

Carlos Sainz po zastávke v treťom kole obul tvrdú zmes a pokračoval v tandeme s Lanceom Strollom, ktorý stavil na takmer totožnú taktiku. Smolu z úvodu mu sčasti vynahradil výjazd bezpečnostného vozidla po kolízii Maxa Verstappena s Georgeom Russellom.

Sainz nakoniec získal šieste miesto aj vďaka trestu pre Russella. “Po prvom kole som bol takmer úplne posledný, takže doraziť do cieľa na šiestom mieste je dobré zotavenie sa a minimalizácia škôd. Robil som, čo som vedel. V premávke sme mali aj problémy s drobením gúm. Keď ste jazdili za inými autami, bolo takmer nemožné sa mu vyhnúť.”

Španiela limitovalo ešte aj niečo iné. Keď sa pokúšal predbehnúť Daniela Ricciarda, inžinier ho upozorňoval, že potrebuje chladiť svoj monopost, inak riskuje odstúpenie. “Nemohli sme ľudí ani predbiehať, pretože sme sa snažili chrániť motor, takisto pneumatiky pred drobením. Neboli to teda ľahké preteky, ľahký comeback. Vrátiť sa takmer z poslednej priečky na šiestu znamená, že to bol dobrý deň.”

Pilota Ferrari stále mrzí, že v nedeľu neštartoval z druhého miesta. Ktovie, či by Ferrari nevyhralo, keby malo dve želiezka v ohni. “Mrzí ma, že som nemohol bojovať o víťazstvo, pretože tento víkend sme mali auto, ktoré malo minimálne na pódium. Boli by to zábavné preteky.”

Súvisiace články

Diskusia