logo F1online.sk

Hülkenberga premáha frustrácia: Vylepšenia nefungujú, v druhom kole sa všetko rozpadá

Nico Hülkenberg
© X/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 11. 2023

Keď Haas na konci minulej sezóny oznámil, že nepredĺži kontrakt s Mickom Schumacherom a jeho miesto zaujme Nico Hülkenberg, šéf stajne Günther Steiner si od tohto kroku sľuboval vyrovnanejšiu jazdeckú dvojicu a profit v podobe bohatých Nemcových skúseností. Nuž, po roku môžeme povedať, že Hulk rozhodne nesklamal, ale tesne pred koncom ročníka z ostrieľaného pretekára srší frustrácia z pomerov v americkom tíme.

Haas vstúpil v roku 2022 do novej éry vskutku famózne, ale odvtedy padá do negatívnej špirály, ktorá s najväčšou pravdepodobnosťou vyvrcholí posledným miestom v celkovom hodnotení sezóny 2023. Vylepšení je málo, peňazí ešte menej a vývoj nevykazuje dostatočný progres. Hülkenberg získal deväť z celkových dvanástich bodov svojho tímu a sám na ne čaká od rakúskeho šprintu, čo bol jeden z posledných veľkých zábleskov americkej stajne v tejto sezóne.

Keď Haas priviezol na domácu veľkú cenu balík vylepšení, tím si od zmien sľuboval výkonnostný pokrok. Ani na tretích pretekoch sa ho však nedočkal. Zdá sa, že monopost VF-23 naďalej trápia rovnaké problémy a Hülkenberga pomaly premáha frustrácia.

„Takmer nič,“ odpovedal nemecký pretekár na otázku Sky Deutschland, aké zisky priniesol vylepšený monopost. „Máme niečo na jedno kolo, ale v druhom alebo v treťom kole už nič nefunguje. Na Interlagose je naozaj starý asfalt, ktorý nášmu autu robil problémy. Aerodynamika sa v niektorých zákrutách úplne rozpadala.“

Pred neúspechom si nezatváral oči ani boss stajne Günther Steiner, ktorý povedal, že od novej „B-špecifikácie“ monopostu, očakával tím viac. Hülkenberg však išiel ešte omnoho ďalej. „Nemôžeme povedať, že sme určite urobili krok vpred. Teraz to už vieme.“

„V niektorých oblastiach mám podobný pocit ako so starým autom, v ďalších je to lepšie a v ďalších zas horšie. Keď sa to spočíta, tak to nie je ani lepšie a ani horšie. My však potrebujeme urobiť po výkonnostnej stránke krok vpred. Bohužiaľ, toho sme sa nedočkali,“ dodal Hulk.

Ruku na srdce, môžeme očakávať, že sa to v roku 2024 zlepší? Veď Haas už dva roky vykazuje jedine zostupnú krivku. Ak Ferrari v budúcej sezóne príde s niečím revolučným a ich partnerský tím to dokáže rýchlo skopírovať, tak má nádej, ale inak nemáme dôvod domnievať sa, že stajňa z Banbury, Maranella a Kannapolisu má pred sebou svetlú budúcnosť. Takto to nevnímame len my, ale očividne aj sám Hülkenberg.

„Musíme sa na to pozrieť a zistiť, ako sa pred budúcou sezónou postavíme k otázke konceptu monopostu a jeho aerodynamiky. To je v súčasnosti naša najväčšia slabina a my sa ňou musíme zaoberať. V opačnom prípade napíše nový ročník podobný príbeh,“ skonštatoval Hulk, ktorý sa vraj s touto situáciou dokáže vysporiadať.

„V nedeľu to nie je žiadna sranda. Nie je to ideálne a v nedeľu popoludní som zvyčajne zatrpknutý – a potom vlastne aj v pondelok a v utorok. Do stredy to však zvyčajne strávim a život ide ďalej,“ povedal nemecký pretekár.