logo F1online.skF1online.sk

Wolff priznal porážku aj problém so svetlou výškou: Najhorší víkend za 13 rokov

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2023

Mercedes sa vrátil do Formuly 1 v roku 2010 a odvtedy zažil niekoľko vskutku katastrofálnych veľkých cien. V osobnom rebríčku Tota Wolffa sa však tohtoročná VC Sao Paula dostala na samý vrchol a zdá sa, že za to predsa len môže aj strach z diskvalifikácie.

Šachovnicovú vlajku videl len jeden monopost strieborných šípov. George Russell musel odstúpiť pre prehrievajúcu sa pohonnú jednotku, no ani Lewis Hamilton svojmu tímu náladu nevylepšil. Ôsma priečka je na to príliš málo.

“Šprintové víkendy skrátka nie sú našou silnou stránkou,” hodnotí Toto Wolff, ktorý si určite vydýchol, že v tomto roku sme videli posledný šprint. “Na väčšine víkendov pracujeme len na tom, aby sme sa vyhrabali z problémov.”

Teraz sa inžinieri z tejto priepasti vyhrabať nestihli, k dispozícii mali totiž len jeden tréning. “Výkony kolíšu, ale toto kolísanie nebýva o tom, že z takmer najrýchlejšieho auta spadnete na ôsmu priečku — či kde sme to vlastne skončili. Pre mňa osobne to bol najhorší víkend za 13 rokov.”

“Máme pevný tím, no dnes to nevyzeralo ako solídny tím. V dvoch z troch pretekov sme skončili na silnom druhom mieste a útočili na Maxa, no o týždeň sme stratení. Toto nie je v poriadku. Vývoj tohto auta je len lepením leukoplastov na niečo, čo nie je dobré,” hľadá vhodnú analógiu Wolff. “Ukazuje sa, že auto je také nepredvídateľné, že to môže vypáliť oboma smermi. Ak sa dostanete za hranu, stratíte šesť, sedem či osem desatín a už nič nefunguje.”

Lewis Hamilton otvorene priznal, že Mercedes jazdil s príliš veľkým zadným krídlom. Mercedes sa týmto krokom snažil vykompenzovať nedostatok prítlaku z podlahy, ktorá vraj auto neprisávala k zemi. Toto Wolff nasledujúcimi slovami aj sčasti potvrdil špekulácie, že Mercedes mohol mať obavy z ďalšej diskvalifikácie, a tak bol pri nastavovaní svetlej výšky veľmi opatrný. Bez dát z troch tréningov sa výška auta na hrboľatom Interlagose neurčovala ľahko.

“Jazdili sme s autom, ktoré bolo nastavené príliš vysoko, a to sa začne nabaľovať,” vyhlásil rakúsky biznismen. “Ale toto nebol hlavný dôvod za naším víkendom, ktorý je totálne na odpis. Už v podstate nášho auta je z mechanického hľadiska niečo zlé. Nie je to o zadnom krídle či trochu zvýšenej svetlej výške. Bavíme sa tu o jednom alebo dvoch milimetroch. Aj to predstavuje nejaký výkon, ale nevysvetľuje to tento totálne nanič víkend.”

Wolff napokon vlieva nádej do všetkých fanúšikov strieborných šípov. “O rok budeme mať od základu iné auto a teraz sa nám len potvrdilo, že je to správny krok.”

Súvisiace články

Diskusia