Naše pretekové tempo bolo dobré akurát v porovnaní s Mercedesom, znie z Ferrari
Keby ste Ferrari pred šprintom povedali, že Charles Leclerc porazí Lewisa Hamiltona a skončí len asi dve sekundy za Georgeom Russellom, považovali by to za sľubný výsledok. Monacký pretekár ako ten rýchlejší z pilotov Scuderie však za 24 kôl stratil na Maxa Verstappena vyše 28 sekúnd a na Landa Norrisa vyše 24 sekúnd. To už je poriadna nádielka.
Charles Leclerc si zo šprintu odniesol štyri body za piate miesto a Carlos Sainz bod za ôsme miesto. Ferrari v sobotu na Interlagose neohúrilo, ale ani nesklamalo. Obaja piloti štartovali na použitých mäkkých pneumatikách, ktoré mali za sebou jedno ostré kvalifikačné kolo a vo vysielačkách neprestajne počúvali o problémoch s prehrievaním monopostu, pre ktoré nesmeli ísť na doraz, ale museli pred každým brzdným bodom trochu pustiť plyn a chladiť auto.
Napriek všetkému sa Charles Leclerc v závere prehnal okolo trápiaceho sa Lewisa Hamiltona. To znie sľubne, ale Monačan nedokázal za celých 24 kôl striasť Júkiho Cunodu, ktorého AlphaTauri malo po neúspešnej kvalifikácii pošetrené čerstvé mäkké pneumatiky a obaja piloti tejto stajne boli v sobotu mimoriadne rýchli.
„Tempo Júkiho ma povzbudilo, pretože on nasadil čerstvé mäkké pneumatiky. Neočakávali sme, že ich tempo bude na našej úrovni, ale na nových gumách bola jeho rýchlosť podobná našej. Myslím si teda, že sme urobili správne rozhodnutie,“ povedal Leclerc po skončení šprintu pre televíziu Sky.
Pre vysvetlenie, Ferrari má v garáži ešte jednu čerstvú sadu mäkkých pneumatík na nedeľu. Tá sa môže zísť, ale sám Leclerc priznáva, že ho po štarte z druhého miesta čakajú skôr defenzívne povinnosti. „Nepochybujem, že sme sa rozhodli správne. Júki sa nás dokázal držať, čo obvykle neplatí, takže môžete vidieť, akú výhodu so sebou prinášajú čerstvé pneumatiky. Som optimistickejší, ale musíme si dávať pozor na naše vyjadrenia, pretože byť optimistický ešte neznamená útočiť na víťazstvo,“ hovorí monacký pretekár.
Dôležité je porovnanie s Mercedesom. Tieto dva tímy zbierali v posledných niekoľkých pretekoch obdobné množstvo bodov a inak tomu nebolo ani v brazílskom šprinte. Ferrari dokonca pri utrápenom Mercedese vyzeralo, že by si mohli v nedeľu trúfnuť a zredukovať ich bodový náskok v súboji o celkové druhé miesto.
„Myslím si, že pretekové tempo nebolo zlé, ale len keď ho porovnáme s Mercedesom. Porovnanie s extrémne rýchlym Landovým McLarenom a extrémne rýchlymi Red Bullmi znamená, že máme obrovské množstvo práce. Zjavne nám niečo chýba a ja celkom nechápem, čo to je, pretože naše tempo je v kvalifikáciách veľmi podobné, ale v pretekoch je to obrovský rozdiel. Presne na to sa v súčasnosti sústredíme nielen z krátkodobého, ale aj dlhodobého hľadiska,“ povedal Leclerc.
Problémy s chladením pripravili Sainza o veľa času
Aj druhý z pilotov Ferrari po skončení šprintu pripomenul, že kľúčové sú pred nedeľou pneumatiky. Scuderiu však v sobotu trápili aj teploty. Inžinieri sa počas pretekov na 24 kôl niekoľkokrát ozvali svojim jazdcom, aby im pripomenuli nutnosť chladiť pohonnú jednotku. Niečo také vás však stojí čas.
„Do dnešného dňa sme určite vstupovali s cieľom pošetriť čo najviac pneumatík na nedeľné preteky. Bolo teda jasné, že tento deň bude zložitý. Neočakávali sme však, že budeme musieť do takej miery manažovať teploty motora. Musel som pred brzdným bodom dávať nohu dolu z plynu skôr, čo ma pripravilo o obrovské množstvo času,“ povedal Sainz po skončení šprintu pre Sky.
„Nečakali sme, že autá budeme musieť chladiť tak veľmi. Dúfam, že v nedeľu sa to zlepší, pretože dnes som na to nemohol toľko tlačiť. Snáď mi to v pretekoch bude umožnené,“ dodal s nádejou na záver španielsky pretekár.