logo F1online.sk

Mercedes má navrch, ale my nepoľavíme v tlaku, sľubuje Sainz

Charles Leclerc a Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 11. 2023

Tri veľké ceny pred koncom je na štartovom rošte otvorených už len zopár zaujímavých bitiek, napríklad súboje Ferrari a Mercedesu či Sergia Péreza s Lewisom Hamiltonom o celkové druhé miesta. Aktuálne sú karty rozdané jasne, ale stačí jedno kolo v troch nadchádzajúcich pretekoch sezóny a všetko bude inak. Zdá sa, že v snahe o dosiahnutie celkového druhého miesta bude Ferrari potrebovať hlavne nepredvídateľné okolnosti.

Z pohľadu počtu získaných bodov bolo posledných niekoľko pretekov medzi Ferrari a Mercedesom pomerne vyrovnaných. Po Katare ich delilo 28 bodov, po Mexiku 22 bodov, takže to napohľad vyzerá, akoby Scuderia postupne znižovala stratu, ale je to len zdanie. Pohľad na výkonnosť na trati hovorí úplne odlišným jazykom.

Iste, Ferrari bolo v poslednom období nesmierne silné v kvalifikácii, ale túto rýchlosť nedokáže monopost SF-23 pretaviť do pretekového tempa, ktoré je pre zisk bodov kľúčové. Pokiaľ ide o ďalšie znižovanie straty na Mercedes, tak pilot stajne Carlos Sainz nie je pred brazílskym víkendom veľmi optimistický. „Myslím si, že Mercedes má trochu navrch, najmä ich náskok 22 bodov je pomerne veľký,“ povedal španielsky pretekár na štvrtkovej tlačovej konferencii.

„Mercedes je okrem toho silnejší v pretekovom tempe, čo je zase naša slabina, takže určite majú trochu navrch. Nám sa však darí aspoň nepoľavovať v tlaku. Mercedes si preto nemôže dovoliť urobiť žiadnu chybu, pretože my ich mienime využiť. Je to zábava a v pretekoch sme veľmi blízko seba. Za normálnych okolností nás stíhajú alebo predbiehajú, takže dúfam, že sa nám to v posledných troch pretekoch podarí zvrátiť, nenecháme sa predbehnúť a skončíme pred nimi,“ povedal Sainz.

Ak chce Ferrari ešte niečo urobiť s konečným výsledkom, bude sa musieť nemálo snažiť. Aspoň sa im však podarilo zahnať McLaren o niečo ďalej. Aktuálne disponuje Scuderia 93-bodovým náskokom na britský tím, čo je určite skvelá pozícia, aj keď forma monopostu MCL60 predstavuje zdvihnutý ukazovák hlavne smerom do budúcej sezóny.

„Myslím si, že pretekové tempo je trochu našou slabinou. Platilo to po celý rok. Kvalifikácie bývajú z našej strany lepšie než preteky. Okrem toho trpíme aj nekonzistentnosťou medzi stintami. V priebehu roka sme poskladali niekoľko veľmi dobrých stintov aj v pretekoch, ale po prezutí sme strašne strácali v závislosti od zmesi pneumatík, podmienok na trati a práce s gumami. Zdá sa, že sme v tomto smere trochu menej konzistentní, preto v týchto posledných troch pretekoch a v budúcom roku vynaložíme všetko úsilie, aby sme zistili, či sa nám podarí zmazať tento náš deficit,“ povedal Sainz.

Podľa Leclerca nedokáže monopost premeniť pole position na víťazstvo

Jeho tímový kolega Charles Leclerc bude v Brazílii útočiť na hetrik. Monacký pretekár stál na pole position v Austine aj v Mexiku. Popravde, teraz by nás už veľmi neprekvapilo, keby sa to podarilo opäť. Problém je však v tom, že kvalifikačné víťazstvo v prípade Ferrari takmer nič neznamená. „Pole position je vždy pekná, ale mne záleží hlavne na nedeľných pretekoch. V tejto chvíli však nemáme auto, ktoré dokáže premeniť pole position na nedeľné víťazstvo alebo aspoň na veľmi dobrý výsledok,“ povedal monacký pretekár.

„Musíme na tom popracovať a presne to aj robíme. Sústredíme sa práve na túto oblasť a na výkonnosť v pretekoch. Máme pred sebou ešte dosť veľa práce. Pole position by bola úžasná, ale radšej by som tento víkend skončil na prvom mieste ako štartoval z prvého miesta,“ vyhlásil Leclerc.

Súvisiace články