logo F1online.sk

Ferrari vytiahlo nôž tam, kde sa šlo strieľať. Sainz: Mercedes má jednu veľkú výhodu

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 10. 2023

Jazdci Ferrari po 71 kolách spadli z prvého radu do druhého. Veľmi rýchlo sa zmieria s tým, že ich porazil terminátor tejto sezóny Max Verstappen, ale čo s Lewisom Hamiltonom? Nemohli ho predsa len nejako udržať za sebou? Podľa Carlosa Sainza to nebolo vôbec jednoduché. Ferrari totiž vytasilo nôž tam, kde sa malo strieľať; Scuderia skrátka z hľadiska práce s pneumatikami nedokáže konkurovať Mercedesu.

Max Verstappen na štarte predbehol obe Ferrari. Keby sa Sergio Pérez poučil z chyby Lewisa Hamiltona v Katare, Carlos Sainz nemusel prechádzať ďalšími zákrutami na treťom, ale až na štvrtom mieste. Domáci pretekár sa však prerátal, a tak Ferrari dlho okupovalo pódiové priečky.

Pred zvyškom sveta im robil bariéru Daniel Ricciardo, no bolo jasné, že AlphaTauri za sebou nedokáže udržať Hamiltona večne. Keď sa Brit dostal dopredu a Mercedes siahol po undercute, zdalo sa, že Ferrari to má spočítané. Scuderia však zostala na trati a pokúsila sa odjazdiť preteky na jeden pitstop. Uškodila jej však červená vlajka, no zrejme by Sainz skončil štvrtý aj bez nej.

Odráža nedeľný výsledok schopnosti monopostu SF-23? “V pretekoch? To áno,” odpovedal suverénne Carlos Sainz. “Je jasné, že v kvalifikácii dokážeme bojovať o pole positions, no v pretekoch je zas jasné, že oni sú o dobrý krok pred nami.”

“Musíme pochopiť prečo, čo robíme s autom, čo robíme s vyvážením v kvalifikácii, že je ten monopost taký dobrý a v pretekoch je to také náročné. Treba to analyzovať. Dúfame, že budúcoročné auto bude predstavovať krok vpred týmto smerom. Aby sme s nimi dokázali bojovať, budeme to potrebovať,” nalieha štvrtý muž priebežného poradia šampionátu. “Lewis s Verstappenom boli v inej lige.”

Jedným veľkým nedostatkom Ferrari je jeho práca s pneumatikami. Vysoká degradácia núti Scuderiu šetriť, šetriť a šetriť. Na druhej strane Mercedes mohol robiť, čo len chcel, myslí si Carlos Sainz.

Preto sme vraj nemali byť prekvapení z toho, že Ferrari nereagovalo na undercut Lewisa Hamiltona. “Nie, my sme s ním nebojovali. On sa v 24. alebo v 25. kole rozhodol ísť do boxov. Pre nás to bolo príliš skoro, aby nám vyšla jednozastávková stratégia. A to je ďalšia vec,” pokračoval s učiteľským tónom.

Následne svoje slová vysvetlil. “Oni si mohli dovoliť zastaviť v 25. kole, pretože vedeli, že na tých pneumatikách by to pokojne zvládli až do cieľa. Počas reštartu si zas mohli dovoliť štartovať na mediumkách, pretože vedeli, že to na nich zvládnu až do konca.”

Vo Ferrari však rátajú každý meter. “U nás je životnosť pneumatík krátka, preto musíme byť vždy veľmi opatrní pri časovaní našich zastávok a pri tom, koľko kôl môžeme odjazdiť za jeden stint. Skôr či neskôr by Lewis aj tak skončil pred nami. Tretie a štvrté miesto je maximum, čo sme dnes mohli pre Ferrari získať.”

Ferrari a Mercedes v nedeľu nazbierali totožný počet bodov, obe stajne si ich na konto pripísali 27. Rozostupy v šampionáte tak zostali zachované; Scuderia má 22-bodovú stratu. Z matematického hľadiska je stále o čo hrať.

“Bude to ťažké, pretože Mercedes je najsilnejší v nedeľu, keď sa rozdávajú body,” hodnotí vyhliadky Ferrari Sainz. “Brazília je navyše šprintový víkend a vlani tam bol Mercedes veľmi silný. Bude to ťažké. Potom Las Vegas by nám malo vyhovovať o čosi viac, a takisto Abú Zabí. Podľa mňa to bude ešte urputný boj.”