logo F1online.sk

McLaren priviezol ďalšie vylepšenia, nemá však žiadne dáta

Lando Norris
© McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl9. 10. 2020

Absencia piatkových tréningov predstavuje na trati, kde F1 nebola sedem rokov, komplikáciu pre všetky tímy. Špeciálne však pre McLaren, ktorý na Nürburgring priniesol ďalšie časti nového aerodynamického balíčka. Nemal ich ako otestovať a jediný priestor na nazbieranie dát ponúkne hodinový tretí voľný tréning. Pravda, ak budú podmienky lepšie než dnes…

V Rusku jazdil Lando Norris s novým konceptom nosa a predného krídla. Do Nemecka priviezol McLaren ďalšie vylepšenia, od ktorých si sľuboval odomknutie väčšieho potenciálu výkonnosti auta. Britský tím nutne potrebuje zlepšiť svoje auto, ak nechce vypadnúť z bitky o tretie miesto. „Hlavnou správou tohto víkendu je, že sme priniesli niekoľko nových častí auta. Potrebujeme čas, aby sme pochopili, ako tieto nové časti pomáhajú výkonu, aký majú na auto dopad a či musíme kvôli nim meniť celkový balans. Zrušené piatkové tréningy nám pred sobotou skomplikovali život. V treťom tréningu budeme musieť jednak pochopiť prínos vylepšení a taktiež nazbierať informácie pred kvalifikáciou,“ povzdychol si Lando Norris, ktorý si dnešok krátil aj svojimi tradičnými vtipnými príspevkami na sociálnych sieťach. Radšej by však jazdil na trati. „Takéto podmienky si vždy užívam, je to dobrá zábava. Dnes by sme sa venovali aj získavaniu informácií o pneumatikách a už spomínanej aerodynamike. Počasie stále môže priniesť výzvy či už v nedeľu, alebo aj v sobotu,“ doplnil mladý Brit.

Malým šťastím je, že obaja jazdci McLarenu na tejto trati už pretekali. Lando Norris na Nürburgringu tiež v daždivých podmienkach vyhral v roku 2017 preteky série F3, Carlos Sainz zase v roku 2014 triumfoval vo Formule Renault 3.5. Samozrejme, ťažko porovnávať monoposty z juniorských sérií spred niekoľkých rokov s aktuálne najrýchlejšími monopostami, aké kedy na tratiach jazdili…

Carlos Sainz potrebuje po školáckej chybe z Ruska nabrať stratenú sebadôveru, dnes však podobne ako celé štartové pole zostal v garáži. „O dnešku sa nedá veľa povedať. Je škoda, že sme nejazdili, pretože takéto podmienky mám normálne rád. Rovnako som tak nemal šancu spoznať nové časti monopostu, ktoré sme priniesli na tento víkend. V sobotu musíme urobiť všetko pre to, aby sme mali silnú kvalifikáciu i preteky. Vyzerá to na ešte náročnejší víkend než bežne, a to kvôli nízkym teplotám a vetru,“ povedal Španiel, ktorý po nehode v Rusku beztrestne vymenil prevodovku. Carlos zároveň nepriamo potvrdil, že kým v Rusku mal nový nos len jeho tímový kolega, teraz budú mať nové časti oba McLareny.

Tím z Wokingu je na tomto okruhu úspešný – na novodobom Nürburgringu získal štyri víťazstvá, čo je druhý najvyšší počet spomedzi všetkých tímov. Za McLaren tu vyhrali Alain Prost (1984), Mika Häkkinen (1998), Fernando Alonso (2007) a Lewis Hamilton (2011). Mimochodom, práve preteky z roku 2011 ste si v rámci akejsi náhrady za zrušený piatkový program mohli pozrieť na oficiálnom YouTube F1.

McLaren raz vyhral aj v „Zelenom pekle,“ na triumf Jamesa Hunta z roku 1976 však nemôže mať žiaden fanúšik F1 pekné spomienky…

„Všetci sme chceli pretekať a vždy je sklamanie, ak stratíte deň kvôli zlému počasiu. A to zvlášť na trati, kde sme sedem rokov nejazdili. V piatok večer vždy prijímame rozhodnutia pre zvyšok víkendu na báze získaných dát. Dnes ich musíme urobiť na základe simulácií a dát, ktoré máme z pretekov na tratiach s podobnou charakteristikou ako Nürburgring,“ povedal pretekový riaditeľ tímu Andrea Stella, ktorý poodhalil ďalšie tímové plány. „Podľa predpovede je šanca, že tretí tréning bude suchý. Máme pred sebou ohromné množstvo práce v podaní testovania a analýzy aerodynamiky a taktiež pneumatík. Jazdci sa musia zoznámiť s touto technickou traťou, ani jeden tu ešte nepretekal v aute F1. Čaká nás veľa práce, aby sme sa dostali do dobrej pozície v kvalifikácii a mali šancu získať dobré body v pretekoch,“ uzavrel Andrea Stella.