logo F1online.sk

V McLarene krotia nadšenie: Dobre sme vyzerali aj vďaka krátkym stintom

Oscar Piastri a Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 10. 2023

Oscar Piastri prišiel do cieľa Veľkej ceny Kataru len s asi päťsekundovou stratou na víťazného Maxa Verstappena. Lando Norris, ktorý štartoval z desiateho miesta a musel sa prekliesniť cez pomalších súperov, stratil len šesť sekúnd. Na prvý pohľad to vyzerá, že McLaren má neohrozených lídrov sezóny 2023 na dosah ruky. Boss stajne Andrea Stella však krotí nadšenie.

Podľa talianskeho inžiniera pomohla McLarenu aj nečakaná zmena pravidiel, keď FIA zakázala tímom na čerstvých pneumatikách absolvovať viac ako osemnásť kôl. Vlastne tým však opäť podčiarkol, že Katar bol pre monopost MCL60 a jeho pohoničov exkluzívnou príležitosťou.

„V prvom rade si myslím, že stratégia víťaza pretekov nebola optimálna z pohľadu celkového času, pretože bola tou najbezpečnejšou, pri ktorej môžete počítať s rezervou,“ uviedol Stella.

„Trochu vám to polichotí, ale nesmieme zabúdať, že s touto stratégiou v skutočnosti stratili čas. Okrem toho si nie som istý, ako veľmi na to tlačili. Určite som však vnímal, že Max to nemal tak veľmi pod kontrolou ako inokedy,“ dodal šéf McLarenu.

Netreba pritom zabúdať, že za týchto okolností nemohol Red Bull naplno využiť kvalitnú prácu s pneumatikami v podaní monopostu RB19. Katar mal byť v tomto smere dobrou previerkou pre jednotlivé tímy, ale keďže FIA odmietla riskovať, napokon nám nebolo umožnené vidieť kompletný obraz.

„Toto boli v podstate preteky na plný plyn, pretože bola predpísaná maximálna dĺžka každého stintu. Okrem toho si stredne tvrdé a tvrdé pneumatiky počínali slušne, takže umožnili pilotom tlačiť na pílu,“ hovorí Stella.

„Po piatku som pri pohľade na správanie gúm do určitej miery očakával, že tieto preteky budú o kontrolovaní pneumatík. Minimálne my sme však namiesto toho zažili nedeľu plnú tlačenia na pílu a skončilo to pre nás povzbudzujúcim výsledkom.“

„V ďalších pretekoch sa dozvieme, či to bolo vďaka autu, ktoré lepšie pracuje s pneumatikami a trpí menšou degradáciou, alebo sú za tým okolnosti Veľkej ceny Kataru,“ povedal Stella.

Šéf McLarenu okrem toho nevyškrtol z rovnice ďalší tím, ktorého počínanie na okruhu Losail malo ďaleko od bezchybnosti. Mercedes mohol nepochybne taktiež miešať karty, keby netrúsil chyby na každom kroku. Aj George Russell si po nedeli myslel, že Maxa Verstappena mohol vyzvať. Bohužiaľ, nikdy sa to nedozvieme.

„Mercedes nebol vôbec ďaleko,“ uznal Stella. „George bol v pretekovom tempe veľmi silný a je pre nich škoda, že stratili na štarte toľko času pre takú nešťastnú situáciu. Bez toho by boli s nami vpredu.“

„Táto trať nášmu autu veľmi sedela, takže smerom do nasledujúcich pretekov si nemyslím, že Katar určil rozloženie síl na rošte,“ dodal šéf McLarenu.