Krack chce o Strollovom vyčíňaní diskutovať za zatvorenými dverami a „v tom správnom čase“
Bude Lance Stroll ľutovať, že po kvalifikácii na VC Kataru stratil nervy? FIA v utorok večer potvrdila, že sa situáciou zaoberá, čo bola síce úľava, ale to ešte neznamená, že mu naparí aj nejaký trest. Nedobre v tejto situácii vyzeral aj Aston Martin, ktorý nebol schopný sa za celý víkend ospravedlniť. Rovnako ako v prípade FIA, nikde nie je napísané, že stajňa zo Silverstone sa aj ospravedlní. Minimálne jej šéf Mike Krack však sľúbil, že sa tým bude zaoberať.
Stroll to v piatok poriadne prepískol, keď v garáži sotil do svojho trénera, ktorý si len plnil svoje povinnosti. Odhodený volant, odhodený tréner či neochota spolupracovať s médiami by jazdca za normálnych okolností vyšla veľmi draho.
Ako povedal aj bývalý pilot Nico Rosberg, keby to urobil ktokoľvek iný, už by lietal v obrovských problémoch. Toto je však syn majiteľa stajne, a tak nemal Aston Martin potrebu sa ospravedlňovať.
Aj keď je boss tímu Mike Krack v nezávideniahodnej situácii, treba povedať, že Luxemburčan sa zatiaľ neetabloval ako prísny alebo autoritatívny šéf. Alonsove výlevy do vysielačky nedávno hodnotil s veľkým pochopením, Strollov „blikanec“ komentoval takisto veľmi nevýrazne, ba až ospravedlňujúco.
„Myslím si, že o týchto veciach musíte hovoriť, ale tiež ich treba dať do súvislostí,“ prehlásil pred novinármi Krack. „Podľa mňa nie je rozumné o tom diskutovať s horúcou hlavou.“
„Musíte si počkať a možno sa na to aj vyspať, potom, keď sa na svet pozeráte trochu inak, sa na to pozriete a budete o tom hovoriť,“ povedal Krack.
Išlo pritom len o frustráciu z vlastných nevýrazných výkonov. Strollovi nikto neukrivdil, nikto ho nevyradil z pretekov a za všetko si môže v prvom rade sám. Za normálnych okolností by to mala byť priťažujúca okolnosť, ale šéf Aston Martinu ju zjavne vníma ako poľahčujúcu.
„Keď nenapĺňate vlastné očakávania, tak sa to hromadí a v určitom okamihu sa dostaví frustrácia,“ hovorí Krack. „Vezmite si futbalistu, ktorého vystriedajú a on nepodá ruku trénerovi, zahodí dres alebo fľašu s vodou. Videli sme to už veľakrát.“
„Na boxovom múre máme desaťkrát alebo aj dvadsaťkrát nižšiu hladinu adrenalínu než v kokpite. Vy však na jazdca namierite mikrofón alebo sledujete každú jeho reakciu. Od športovcov chceme vidieť emócie a potom hodnotíme ich reakcie, či boli správne. Podľa mňa však musíme byť opatrní.“
„Chceme vidieť emócie, aby sme mali o čom hovoriť, ale podľa mňa zachádzame priďaleko. Ľudia sedia na gauči v klimatizovaných miestnostiach a hovoria, že to bolo až príliš a niečo také sa nerobí. Myslím si, že by sme mali mať trochu viac rešpektu k jazdcom aj k špičkovým športovcom,“ dodal Krack.