logo F1online.skF1online.sk

Dvakrát ťažšie preteky než Singapur. Nabudúce buďme radšej opatrní, vyzval Leclerc

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 10. 2023

Očakávali sme problémy a náročné preteky, ale rozhodne nič podobné. Bol to pilot Ferrari Carlos Sainz, ktorý pred katarským víkendom pripomenul, že začiatok októbra je pre tieto zemepisné šírky príliš skorý termín. Ako sa však ukázalo, teploty boli nakoniec len jedným z problémov a pohľad na absolútne vyšťavených pilotov po pretekoch prezradil, že FOM, aj keď neúmyselne, vystavilo pilotov zbytočnému riziku. Na opatrnosť v takýchto podmienkach vyzval aj pilot Ferrari Charles Leclerc.

Jazdci si v Katare prešli doslova peklom. Ako po pretekoch priznal monacký pretekár, nebolo to len o horúčavách, ale situáciu nesmierne skomplikovali aj problémy s pneumatikami a obrubníkmi. FIA a Pirelli sa nakoniec dohodli na maximálnom počte kôl, ktoré môže jazdec na pneumatikách odjazdiť, čo však bolo možno ešte nebezpečnejšie.

„Áno, všetci bez výnimky sa určite trápili, boli to najťažšie preteky v kariére každého jedného pilota,“ povedal po nedeli vyčerpane Charles Leclerc.

„Povedal by som, že to určite bolo o mnohých veciach, ktoré sa nahromadili. Len samotné teploty by tieto preteky istotne premenili na tie najťažšie. Horúčava bola absolútne šialená. Po druhé, máme tu množstvo rýchlych zákrut. Po tretie, a to je v tomto prípade to najdôležitejšie, sú tu povinné tri zastávky v boxoch,“ povedal Leclerc.

Na druhej strane, nehovorili sme toľkokrát práve o tom? Že chceme viac zastávok v boxoch alebo dokonca tankovanie počas pretekov? „Hovorili sme o pneumatikách, že budeme maximálne tlačiť počas celých pretekov a nebudeme gumy vôbec šetriť. Myslím si však, že sme to trochu podcenili, pretože to znamenalo, že v rýchlych zákrutách sme sa museli oveľa viac namáhať, čo sa za normálnych okolností nestáva.“

„Je ťažké vyjadriť slovami, aké náročné to bolo, v skutočnosti to boli dvakrát ťažšie preteky než napríklad Singapur. Chcem tým povedať, že ako jazdci to dokážeme a sme dostatočne dobre pripravení na takúto záťaž, ale pre niektorých je to už na hrane. Smerom do budúcna preto buďme radšej opatrní a zvážme, či by sme sem nemali prísť v inom období roka, čo sa aj stane,“ povedal Leclerc.

Presne tak, Veľká cena Kataru 2024 sa uskutoční 1. decembra a budú to predposledné preteky sezóny. V každom prípade to bol pre Ferrari náročný víkend aj z iného uhla pohľadu. Scuderia nesmierne tratila. Nielenže sa prehĺbila strata na Mercedes, ale Ferrari sa musí obzerať aj na hladný McLaren, ktorý nabral nevídanú formu.

Momentálne delí oba tímy 79 bodov a pred nami je nielen päť pretekov, ale aj dva šprinty. Ferrari nesmie stratiť do konca sezóny každý víkend viac ako pätnásť bodov, čo sa partičke z Maranella v Katare nepodarilo.

„McLaren je veľmi silný. Očakávali sme, že budú mať dobrý víkend, ale takýto dobrý výkon sme od nich nečakali. Taktiež si myslíme, že na niektorých tratiach v závere sezóny k nim budeme bližšie, takže určite nemôžeme hodiť flintu do žita. Neviem, ako na tom sú v Pohári konštruktérov (79 bodov za Ferrari, pozn. red.), ale blížia sa.“

„Potrebujeme na to tlačiť, čakajú nás lepšie aj horšie preteky, zvlášť na vysokorýchlostných okruhoch, ale aj keď je takýto víkend sklamaním, nemôžeme robiť unáhlené závery. Bolo to jedno slabé podujatie, ale mnohé predošlé boli pre náš tím veľmi dobré, veľa sme sa naučili, a to je pozitívne smerom do budúcna,“ povedal Leclerc.

Ferrari pritom mohlo vybojovať viac bodov, ale preteky Carlosa Sainza sa skončili pre technický problém skôr než začali. V konečnom účtovaní to môže byť drahá chyba, ale aj taký je niekedy motoršport.

„Išlo o únik paliva. Nebolo možné ho odhaliť skôr pre objemy benzínu, s ktorými sme jazdili tento víkend. Je to škoda a ukazuje to, že motoršport dokáže byť niekedy krutý. Je ťažké to prehrýzť, keď meriate cestu do Kataru a nakoniec ani neodštartujete, ale nič sa nedá robiť,“ zhodnotil situáciu Sainz.

Súvisiace články

Diskusia