logo F1online.skF1online.sk

Sainza trápila mäkká zmes: Po dvoch kolách sa na nej nedalo jazdiť

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala8. 10. 2023

Carlos Sainz v šprinte štartoval piaty, no skončil šiesty. Dostal sa totiž pred neho Lewis Hamilton, ktorý mal v posledných kolách navrch nad oboma jazdcami Ferrari. Carlos Sainz to pripisuje aj rozhodnutiu obuť mäkké pneumatiky, ktoré sa z hľadiska celého stintu ukázali ako nekonkurencieschopné.

Jazdci na mäkkých pneumatikách mali na štarte a aj po troch reštartoch výhodu. Ich gumy sa rýchlejšie zohriali a Carlos Sainz to po zhasnutí červených svetiel aj využil. Získal dve priečky k dobru, pričom dlho jazdil na treťom mieste. A aj keď čas exspirácie jeho pneumatík oddialili výjazdy Bernda Mayländera, od desiateho kola sa Sainz už len prepadával.

“Žiaľ, nevydržalo nám to viac ako dve kolá,” komentuje výhodu mäkkej zmesi nad stredne tvrdou Carlos Sainz. “Mäkké pneumatiky boli veľmi slabé. Predpovedať niečo bolo nemožné. Teraz sa však musíme koncentrovať na pozitíva, jedným z nich boli štarty. Už vieme, čo musíme v nedeľu spraviť z hľadiska stratégie.”

Charles Leclerc to nevidel tak tragicky a po šprinte poznamenal, že minúť si mäkkú zmes mohlo byť v skutočnosti dobré, keďže najviac bodov sa bude rozdávať v nedeľu. Pre Monačana to platí dvojnásobne; v sobotu prišiel aj o svoje dva bodíky pre štvornásobné prekročenie limitov trate.

Čo sa teda Ferrari v sobotu naučilo? Nad touto otázkou sa zamýšľal Carlos Sainz. “Na mäkkej zmesi sa po dvoch alebo troch kolách takmer nedá jazdiť. Nevedeli sme, že sa stane niečo také. Teraz potrebujeme zostaviť dobrý plán. Uvidíme zajtra, s akými správami príde Pirelli, či nás čakajú tri pitstopy alebo nie. Veľa vecí môže v nedeľu zohrať svoju úlohu.”

Tímy sa o konečnom rozhodnutí dozvedia len v párhodinovom predstihu v nedeľu popoludní. Stratégovia tak nebudú mať veľa času na prípravu, no určite viac ako v sobotu. Carlosa Sainza aj trochu hnevalo, že tímy sa o zmenách dočítali najskôr z médií.

“Ak je to pre bezpečnosť nevyhnutné, musíme to spraviť,” komentoval sobotňajšiu zmenu programu a premaľovanie bielych čiar Sainz. “Neteší ma a nepáči sa mi, že sme tu boli v roku 2021 a mali sme dva roky na to, aby sme nejako zareagovali na tieto nanič obrubníky. Došlo k výmene povrchu, prestavaniu obrubníkov, no FIA z nejakého dôvodu trvala na tomto dizajne obrubníkov, ktorý ničí pneumatiky. Neobviňujem z toho Pirelli, ale na druhej strane sa tu niečo deje.”

“Nuž a keď sme ráno prišli na okruh, o novinkách sme sa dozvedeli až z tlače. Nikto nás neinformoval o zmenách v limitoch trate, nikto nám nepovedal o delaminácii pneumatík,” vyčítal FIA jej tajnostkárstvo a absenciu transparentnosti.

Na margo pneumatík si Sainz ešte stihol pouťahovať z “nepoužiteľnej” mäkkej zmesi, ktorú možno bude musieť nasadiť, ak Pirelli zakáže jazdiť na pneumatikách starších ako 20 kôl. “Mám ešte jedny čerstvé softy. Možno ich nasadím na jedno kolo, predvediem štart svojho života a potom zamierim do boxov! Na druhej strane však v nedeľu budem štartovať zo špinavej časti roštu, na ktorej to vyzeralo dosť biedne.”

“Okrem toho máme nové mediumky, nové hardy a dve použité stredne tvrdé zmesi. Takže na každú zastávku budeme mať plno pneumatík,” ubezpečil rodák z Madridu s dodatkom, že FIA by nemala riskovať. “V nedeľu by som nechcel vidieť defekty a na takejto rýchlej trati ani nič podobné.”

Súvisiace články

Diskusia