logo F1online.sk

Albon je zmätený, stratu 1,1 sekundy na Verstappena nečakal

Alex Albon
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala27. 9. 2020

Kým Maxovi Verstappenovi sa v Rusku podarilo dokonca rozdeliť dvojicu Mercedesov, Alex Albon bol v tretej časti kvalifikácie akoby len do počtu. Obsadil posledné desiate miesto s viac ako sekundovou stratou na svojho kolegu. Albon si ju nevie vysvetliť.

Holanďan zajazdil kolo na úrovni 1:31,867, ktoré ho vystrelilo na druhú priečku v kvalifikačnom rebríčku. Najlepší čas Alexa Albona bol o 1,141 sekundy pomalší, a tak pretekára s thajskými koreňmi predbehol ešte aj Pierre Gasly v monoposte AlphaTauri.

Prečo sa Albon nedokázal priblížiť Maxovi Verstappenovi? Na túto nepríjemnú otázku musel odpovedať po kvalifikácii. “Ak mám byť úprimný, nemám v tom jasno. Len sa to snažím pochopiť. V Q1 a Q2 som sa necítil zle, zdalo sa, že len ľudia okolo mňa spravili skok a ja som na to nemal. Nemal som pocit, že by som tam toho nechal nejak veľa.”

“Teraz trochu dumám na tým, že čo sa stalo, pretože z mojich kôl som nemal zlý pocit. Samozrejme, že nejaká desatinka sa dala nájsť tu či tam, ale táto medzera je dosť veľká, takže som trochu zmätený. Máme pred sebou prácu,” pokračoval piaty muž šampionátu, ktorý napokon nebude štartovať desiaty, ale až pätnásty. Penalizáciu v podobe straty piatich miest dostal za nedovolenú výmenu prevodovky.

Jedným z dôvodov, prečo sa Albonovi v sobotu popoludní nedarilo, by mohli byť poveternostné podmienky. “Vietor sa medzi tréningom a kvalifikáciou dosť zmenil. Prichádzala búrka a vietor sa otočil prakticky o 180 stupňov. Povedal by som, že v Q2 sa už všetci prispôsobili na to, z ktorého smeru vietor fúkal. Samozrejme, že tieto autá sú mimoriadne citlivé na vietor, ale v Q2 to už bolo viac-menej vyriešené.”

“Ale bolo to náročné. Pre mňa to bolo hlavne o tom — a určite aj pre ostatných —, že na tejto trati sú veľmi dôležité teploty, keďže tie zákruty sú tak blízko pri sebe, trať je veľmi hladká ale veľmi prispieva k prehrievaniu zmesí, ktoré tu máme. Je to ako kvalifikačné kolo, v rámci ktorého ste stále na limite bez toho, aby ste sa šmýkali. To je tá ťažšia časť.”

“Ak vám to trochu ustrelí na začiatku kola, tak na to budete celý čas doplácať. Toto je jeden z tých náročných okruhov, kde môžete kolo pokaziť veľmi rýchlo alebo sa veľmi dobre rozbehnúť,” doplnil.

Súvisiace články