logo F1online.sk

Magnussenovi sa zdal byť Pérezov manéver zúfalý: Zničil mi preteky

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala25. 9. 2023

Sergio Pérez už pomaly môže odpočítavať zostávajúce preteky do konca sezóny, kedy sa bude môcť kompletne zresetovať. Je totiž jasné, že v tejto fáze ročníka nie je vôbec vo svojej koži. Jeho počínanie si v Suzuke nespravilo veľký dojem na azda žiadneho fanúšika a určite nie na Magnussena, ktorému kolízia zničila preteky.

Kevin Magnussen v tejto sezóne už hovoril o zúfalom manévri v súvislosti s jedným jazdcom z rodiny Red Bullu. Zúfalstvo vycítil v jazde Nycka de Vriesa na Veľkej cene Rakúska. Asi netreba pripomínať, že o necelé dva týždne mal holandský jazdec po kariére. Ak máme veriť kontraktom a prísľubom vedenia Red Bullu, taký osud Pérezovi nehrozí.

To však Kevinovi Magnussenovi nepomôže. “Skrátka som dostal ranu na moje zadné koleso. Bol to dosť zúfalý manéver, ale čo sa s tým dá teraz robiť… Roztočil ma a potom sme museli zamieriť do boxov.”

Keby bola nehoda aspoň o trochu lepšie načasovaná, Haas sa mohol pokúsiť zachrániť si preteky. “S našou degradáciou pneumatík bolo na dvojzastávkovú stratégiu príliš skoro. Museli sme však zastaviť, čo ešte zhoršilo našu situáciu. Na tri zastávky by to skrátka nezafungovalo. V tej chvíli sme mali po pretekoch. Samozrejme, po pretekoch mal aj on. Nuž, stane sa,” povzdychol si skúsený Dán.

Kevin Magnussen napokon dokázal odjazdiť preteky na dva pitstopy, ale posledné dva stinty musel o čosi natiahnuť, čo vyústilo v slabšie tempo. Spomedzi klasifikovaných jazdcov tak obsadil posledné pätnáste miesto.

Nico Hülkenberg pred Pierreom Gaslym (LAT Images/Haas)

Jeho kolega z nemeckého Emmerichu skončil len o jednu pozíciu vyššie. Z osemnásteho miesta na štarte si polepšil vďaka jeho prehľadu v prvých stovkách metrov pretekov a v istej fáze dokonca jazdil na dvanástom mieste, ale na zisk bodov mu chýbali ďalšie desatinky sekundy.

Nico Hülkenberg začal pekne od začiatku, a síce od štartu pretekov. “Vyhol som sa chaosu na ľavej strane. Mal som pred sebou dve alebo tri autá, ktoré kolidovali. Neviem presne, kto tam bol, ale mne sa to podarilo využiť na vnútornej stope. Predbehol som dve alebo tri autá a neskôr ešte jedného jazdca, čo bolo fajn.”

“Potom prišiel safety car,” pokračoval pilot Haasu konštatujúc, že vrchol nedele mal v tej chvíli už za sebou. “Do pretekov sme šli s úmyslom pokúsiť sa o tri pitstopy, pretože nemáme zrovna najlepší manažment pneumatík. Podľa mňa to bola správna voľba, no v konečnom dôsledku sme boli skrátka príliš pomalí. Preto sme obsadili len štrnáste miesto.”

V Kannapolise už netrpezlivo odrátavajú dni a hodiny do Veľkej ceny USA, na ktorej chce americká stajňa predstaviť nové auto. “V podstate áno. Počas víkendu sa snažíte všetko maximalizovať, ale momentálne nemáme arzenál na to, aby sme bojovali so zvyškom stredu poľa. Ten balík vylepšení potrebujeme. Už ho očakávame.”