logo F1online.sk

Dnes sme nemohli dosiahnuť viac, priznáva Vasseur

Frédéric Vasseur
© Martin Trenkler
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková24. 9. 2023

Po pozoruhodnom minulotýždňovom víťazstve Carlosa Sainza sa Ferrari muselo v Suzuke uspokojiť len so štvrtým a šiestym miestom. Dobrou správou pre nich je, že bodový rozdiel medzi nimi a Mercedesom sa aj vďaka solídnemu výsledku zmenšil na rovných 20 bodov. Šéf tímu Frédéric Vasseur sa preto po pretekoch ani netajil tým, že Ferrari si začína brúsiť zuby na druhé miesto v Pohári konštruktérov.

Pred japonským víkendom sa naskytla otázka, či sa po zisku dvoch pódií za sebou bude Ferrari dariť aj na ďalšom type okruhu. Ako sa predpokladalo, na Red Bull Maxa Verstappena to tentokrát nestačilo a rýchlejšie boli aj oba McLareny.

Napriek tomu však treba povedať, že talianska stajňa ani dnes nič výrazne nepokazila a už tri veľké ceny v rade sa pýši vydarenými pitstopmi či stratégiami. Veľkým strašiakom bola na trati v Suzuke degradácia pneumatík, s ktorou máva práve Ferrari veľké problémy.

Vasseur zdôraznil, že tentokrát svoju slabinu dokázali eliminovať. „V prvom rade gratulujem Red Bullu k zisku Pohára konštruktérov. V tejto sezóne odviedli skvelú prácu. Čo sa týka nás, myslím si, že sme dnes urobili maximum. Vedeli sme, že táto trať bude pre nás náročná, situáciu sme ale mali vždy pod kontrolou. Charles dobre manažoval pneumatiky, zatiaľ čo po tom, čo Lewis urobil undercut, sme sa rozhodli predĺžiť Carlosov stint na stredne tvrdých pneumatikách v nádeji, že ku koncu získa výhodu.“

„Samozrejme, nemôžete byť úplne spokojní, keď skončíte na štvrtom a šiestom mieste. Dnes bolo ťažké dosiahnuť lepší výsledok. Na druhej strane, približujeme sa k Mercedesu. Zvolili sme správnu stratégiu a všetko išlo pomerne dobre. Degradáciu pneumatík sme mali pod kontrolou. Cieľom je teraz dobehnúť Mercedes v Pohári konštruktérov, pričom sme na nich získali štyri body,“ priznal odhodlaný šéf Ferrari.

Rodák z Francúzska si však uvedomuje, že ich ešte čaká tuhý boj. „Súboj medzi nami, Mercedesom a McLarenom je veľmi vyrovnaný a my sa musíme snažiť podať čo najlepší výkon počas každého víkendu. Je to tesné, poradie sa môže meniť v závislosti od trate. V Singapure boli pravdepodobne pre nás lepšie podmienky než pre McLaren, avšak zase oni boli dnes lepší ako my.“

„Získali sme body, ktoré sme potrebovali, a to je pozitívne. Teraz sa však musíme pozerať dopredu a myslieť na ďalšie preteky. Tento víkend nám chýbalo niekoľko stotín, aby sme sa dostali do prvého radu. V takom prípade by to boli iné preteky. Neexistuje žiadny čarovný prútik, ktorý vám dá pol sekundy, musíte sa zlepšovať krok za krokom. Uvidíme v Katare, kde bude cieľom štartovať spredu a jazdiť v čistom vzduchu,“ skonštatoval 55-ročný inžinier.

Pokiaľ ide o samotných jazdcov, v poslednom čase sa darí viac Sainzovi než Leclercovi. Perfektnou ukážkou bolo podujatie v Singapure, kde Španiel „urval“ pole position aj víťazstvo v pretekoch a Monačana kompletne zatienil. Leclercovi však slúži ku cti, že sa z toho oklepal a v Japonsku bol rýchlejším pilotom Scuderie.

Vasseur sa v tejto súvislosti ohliadol za minulým víkendom. „Nemyslím si, že by mal Charles v Singapure zlé pocity z auta. V kvalifikácii ide o centimetre, takže treba zachovať pokoj a nebyť príliš optimistický alebo pesimistický pri pohľade na jednotlivé výsledky.“